Oana Udroiu -25.06.20145
Buna dimineata,
Doresc sa va multumesc pentru raspuns, apreciez foarte mult ca v-ati facut timp sa imi raspundeti.
In ceea ce priveste problema ridicata de mine, acum inteleg situatia.
Numai bine!
Oana
Stimata doamna Oana Udroiu,
Urmare a sesizarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele
Instalatia de ventilatie fortata a fost proiectata, construita si dimensionata conform standardelor europene de profil, iar aceasta este permanent pornita. Aerul este introdus in vagon prin fantele special amenajate din salonul pentru calatori. Mai mult, trenurile sunt dotate si cu ferestre rabatabile, iar deschiderea/inchiderea acestora este libera pentru publicul calator, in functie de doleantele acestuia.
Pe parcursul exploatarii, in special in timpul sezonului cald, urmare a solicitarilor primite de la publicul calator pentru mai mult aer (fata de cel normal al instalatiei de ventilatie a salonului pentru calatori), Metrorex a montat la toate trenurile tip BM2 - BM21, de constructie Bombardier, ferestre rabatabile.
Uneori, la orele de vârf, atunci când vagoanele de metrou sunt aglomerate si este depasita incarcarea maxima a vagoanelor, asa cum a fost si in cazul prezentat de dumneavoastra, instalatia de ventilatie fortata a salonului de calatori asigura un climat, dar cu valori ale temperaturii si umiditatii crescute fata de cele normale, fapt resimtit de altfel si de calatori, de aceea ventilatia fortata din salonul pasagerilor, se poate compensa prin aportul curentilor de aer rezultati la deschiderea ferestrelor rabatabile care sunt la indemâna calatorilor si pot fi inchise/deschise in functie de preferintele acestora.
Personalul de conducere a trenurilor este instruit si are obligatia de a mentine in functiune, in permanenta, instalatia de ventilatie fortata a trenurilor de metrou de constructie noua. in cazul constatarii de catre calatori a nefunctionarii instalatiei de ventilatie fortata, acestia pot anunta imediat personalul de conducere a trenului.
Dorim sa va reamintim, inca odata, faptul ca, deschiderea/inchiderea ferestrelor rabatabile este libera pentru publicul calator, aceasta putând fi efectuata in functie de doleantele acestora.
Va cerem scuze pentru disconfortul creat si apreciem faptul ca monitorizati calitatea serviciilor oferite de catre Metrorex si va recomandam sa aveti deplina incredere in serviciile Metrorex, chiar daca uneori intâmpinam si unele disfunctionalitati, care de altfel, sunt inerente intr-o activitate de serviciu public de transport calatori.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Catalin HOMOR
Data: 25.06.2015
Oana Udroiu
Iunie 18, 2015:
Ma numesc Oana si calatoresc cu metroul in fiecare zi. Avand in vedere sezonul si caldurile ce il insotesc, am aprecia, si categoric nu doar eu, ci si restul calatorilor, daca conductorul ar porni aerul conditionat in vagoane. Este o caldura insuportabila care face calatoria un chin. Dimineata, toata lumea merge spre munca, dar ajunge transpirata, frustrata, trista. Un singur lucru, atat de comun in lumea civilizata, ar imbunatati semnificativ conditiile.
Iuliu Gaman
Bună ziua! In temeiul legii nr. 544 din 12 octombrie 2001 (*actualizată*) privind liberul acces la informaţiile de interes public (aplicabilă începând cu data de 1 februarie 2013), vă rog a-mi comunica adresa web la care pot consulta raporturile de activitate 2013 și 2014, ultimul raport de activitate publicat pe site-ul www.metrorex.ro fiind cel din 2012. Mulțumesc!
Victor Silaghi
Evelyne Croitoru, relatii publice METROREX, 11 dec.2014:
Suntem bucurosi atunci cand tinerii doresc sa cunoasca metroul bucurestean, trenurile de metrou, in general activitatea noastra. Este un semn bun, credem ca astfel se vor orienta in cariera si catre domeniul transportului cu metroul. Va asteptam in continuare cu drag in orasul de sub oras! Va invitam, de asemenea, sa consultati pe www metrorex.ro Proiectul Metroul TANAR – un nou concept de atragere a tinerilor în domeniul transportului cu metroul. Proiectul este conceput special pentru a creste nivelul de informare a tinerilor interesati de acest domeniu.
Am primit o scrisoare de multumire de la studentul Victor SILAGHI, dupa o vizita la METROREX :
Victor Silaghi, 10.12.2014
Buna seara.
Va multumesc mult pentru acordarea dreptului de a vizita cele doua depouri: Berceni si Militari.
Momentan, am prelucrat doar pozele de la Depoul Berceni pe care le-am incarcat, intr-un album, pe pagina mea personala de Facebook.
Feedback-ul meu (si sunt convins ca si cel al lui Stefan) este unul extrem de pozitiv (daca pot folosi aceasta formulare). De la domnul Guluta, la domnii paznici care ne-au insotit am sa le acord nota 10 pentru ca s-au purtat foarte frumos cu noi, au avut rabdarea necesara raspunderii curiozitatilor pe care le-am avut, iar atmosfera a fost asa placuta, incat nici nu am simtit cum a fugit timpul pe care l-am petrecut joia trecuta (Inca un pic si intarziam amandoi la facultatea la care studiem).
In final, as vrea sa va urez Sarbatori Fericite, La Multi Ani si va multumim inca o data pentru amabilitatea de care ati dat dovada.
Cu stima,
Victor Silaghi
Buna seara.
Ma numesc Victor Silaghi. Sunt din Bucuresti, am 22 de ani si ieri am avut placerea sa vizitez camera centrului de comanda de la Unirii cu ocazia implinirii a 35 de ani de existenta a companiei dvs despre care am mentionat pe pagina mea de Facebook .
Din discutia pe care am avut-o cu domnul responsabil de acolo, am inteles ca as putea sa vizitez depourile Berceni si Militari cu scopul de a realiza cateva poze pentru colectia personala.
De asmenenea, un bun prieten de-al meu interesat si el de transportul in comun de suprafata si subteran - Stefan Dache- ar dori sa participe si el la aceste vizite daca sunteti si dvs. de acord.
In speranta unei colaborari bune, astept un raspuns favorabil din partea dvs.
Catalin Grusuzache
Catalin Grusuzache -09.12.2014
Multumesc pentru faptul ca ati dat curs sesizarii mele si ca ati raspuns acesteia. Noi, calatorii Metrorex speram ca serviciile oferite de dumneavoastra vor fi din ce in ce mai bune.
Multumesc!
Data: 11.12.2014
Catalin Grusuzache, November 10, 2014:
Domnule director,
Va scriu, asigarandu-va in primul rand de toata consideratia mea pentru actul managerial pe care il aplicati asupra metroului bucurestean si in speranta ca deficientele care mai sunt de indreptat, se vor rezolva.
Din pacate, azi 10.11.2014, in jurul orei 07.30 incercand sa ajung la linia de metrou Dimitrie Leonida, am intampinat o a doua aceeasi neplacere, in sensul ca dorind sa achizitionez o cartela cu 10 calatorii pe care sa o platesc cu cardul, am constat ca nu se poate, fiind trimis de operatoarea de la ghiseu, sa procur bani de la bancomat pentru a putea platii. Imi pare rau, dar nu pot concepe ca la sfarsitul anului 2014, cand o treime din plati le facem cu cardul bancar, in institutia pe care cu profesionalism o conduceti, sa nu poata exista aceasta modalitate de plata. Eu fac naveta zilnic, imi cumpar mereu abonament, dar acesta expirand in weekend, nu mi-am pus problema ca nu o sa pot achita cu cardul. Mai mult decat atat, am fost deranjat de agentul de paza, care mi-a vorbit la persoana I, folosind expresii de genul " e a doua oara cand asta vine asa, da-i drumul de aici sau poate te iau in brate". Nu e normal ca in aceasta institutie, sa mai existe persoane cu un comportament asa grobian. Peste tot exista uscaturi, dar sistemul trebuie sa le elimine, daca dorim sa fim europeni. Astept un raspuns cu privire la masurile pe care dumneavoastra considerati ca le veti dispune pentru situatia cu care eu m-am confruntat.
Cu deosebita consideratie
Catalin Grusuzache
Stimata domnule Catalin Grusuzache,
Urmare a sesizarii dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:
Metrorex a introdus in marea majoritate a statiilor de metrou noi sisteme de vanzare si plata folosind POS-ul, tehnologia contactless si respectiv automatele de vandut cartele, tocmai pentru a moderniza mijloacele de plata si a se alinia tendintelor actuale.
Intr-adevar, la statia Dimitrie Leonida unele dintre aceste solutii de plata nu se regasesc in prezent, ele urmand a fi implementate intr-un viitor apropiat. Astfel, desi nu exista automat de vandut cartele si instalatie POS la cabina, se poate folosi insa tehnologia contactless( prin intermediul cardurilor bancare care au inclusa aceasta facilitate ) la terminalele InstantPay amplasate pe aparatele de taxare din statie.
Referitor la atitudinea agentului de paza, precizam ca am vizionat imaginile video de la momentul respectiv, iar conform acestora agentul de paza nu pare sa fi avut un comportament necorespunzator. Din pacate insa, nu detinem si inregistrarea sonora a filmarii pentru a ne pronunta asupra modului in care a decurs conversatia, dar avand in vedere diferenta de opinii intre ceea ce sustineti dumneavoastra si ceea ce declara salariatul firmei de paza s-a dispus o reinstruire a acestuia privind limbajul folosit in relatia cu publicul calator.
Va precizam ca suntem interesati in rezolvarea doleantelor calatorilor si ca insasi acest raspuns este o dovada a interesului pe care il acordam acestora, va asiguram ca suntem preocupati permanent de cresterea calitatii serviciilor pe care le oferim.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU
Data: 09.12.2014
Anton Ivanovici
Anton Ivanovici- 12 iunie 2014
Va multumesc pentru raspuns.
Sunt impresionat de seriozitatea cu care Metrorex trateaza sesizarile publicului calator. Semn ca este o institutie matura cu care este o placere sa ai de-a face.
Cu stima,
A.Ivanovici, calator
Buna ziua,
Va inştiintez ca statia de amplificare a statiei Titan este o CATASTROFA! Nu este buna de nimic, nimic nu se intelege cand se transmite ceva. Se aude infundat şi cu ecou fiindca nu aveti difuzoare distribuite pe toata lungimea statiei ci doar unul singur. Ieri 11 iunie in jurul orelor 09:15 a avut loc o perturbare a traficului datorita unei defectiuni tehnice in zona Republica.
Niciunul din mesajele adresate publicului prin statia de amplificare nu s-a putut intelege din motivele aratate mai sus.
Stimata domnule Anton Ivanovici,
Urmare a sesizarii dumneavoastra inregistrata cu numarul M.01/7391/12.06.2014, referitoare la unele probleme in ceea ce priveşte instalatia de sonorizare, va comunicam urmatoarele: Instalatia de sonorizare din statia de metrou Titan a fost pusa in functie in anii *80. Datorita uzurii fizice şi morale nu mai este posibila asigurarea unei auditii de foarte buna calitate.
Modernizarea instalatiei - ce va fi realizata in functie de resursele financiare alocate - va rezolva problema semnalata de dumneavoastra.
Metrorex va cere scuze pentru disconfort şi va multumeşte pentru faptul ca sunteti clientul nostru.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU
Data: 09.07.2014
Oancea Ionut Laurentiu
Buna ziua,
Doresc sa aduc pe aceasta cale mai sincere multumiri personalului statiei de metrou Preciziei, atât cel al Metrorex cât si cel al firmei de paza, care au reusit in seara zilei de 08.04.2014 sa-mi recupereze cu sprijinului unui cetatean, un plic pierdut intr-o garnitura de tren in statia Gorjului.
Sincer sa va spus ma resemnasem, chiar nu credeam sa mai gasesc plicul urias care continea 2 fotografii RMN si filmul pe CD al unei investigatii la un genunchi si m-am bucurat ca un copil dupa ce am primit telefonul celor de la firma GRAL Medical in dimineata zilei de 09.04.2014. Traim vremuri dificile, când problemele cotidiene, atât de acasa cât si cele de la serviciu ne macina pe interior si tocmai incercând sa le rezolvam pe toate, iata ca apar si unele greseli, omisiuni care ne pot costa timp pretios, stres, nervi, bani si chiar acutizarea unor probleme de sanatate.
Ma bucur sa descopar ca mai exista onestitate si modestie, profesionalism si initiativa pozitiva la oamenii de astazi, oricum calitati pe cale disparitie in tara noastra. Apreciez intr-un mod deosebit serviciile pe care ni le oferiti noua, cetatenilor capitalei si am tot respectul fata de acesti oameni care petrec numeroase ore in subteran, pentru transportul nostru zilnic, rapid si sigur. Am certitudinea ca in spatele bunului mers al celui mai eficient mijloc de transport bucurestean se ascunde munca a numerosi oameni simpli si devotati acestei meserii si pe care noi toti ar trebui sa-i respectam cu mult mai mult.
Doresc sa mentionez ca initiativa acestor câteva rânduri imi apartine si ca fac acest gest pentru a rasplati cumva darul frumos pe care l-am primit din partea dumneavoastra in pragul sarbatorilor pascale.
Va rog din tot sufletul sa aduceti la cunostinta personalului dumneavoastra aceste multumiri si eu cred ca vor cântari cu mult mai mult decât orice remuneratie. Multumesc inca o data si sa ne conduceti la destinatie, in continuare, fara probleme!
La multi ani!
Sarbatori fericite!
Cu respect,
Oancea Ionut Laurentiu
Data: 11.04.2014
Anca Popescu
Anca Popescu - 10 ianuarie 2014
Buna seara! Astazi, in data de 10.01.2014 in jurul orei 06:30, in timp ce ma deplasam spre locul de munca, in statia de metroul Iancului am observat un gest de mare umanitate. O angajata de a dumneavoastra, de la cabina de langa aparate a iesit din cabina indreptandu-se in mare graba spre o doamna care era cazuta in apropriere de aparate.
Angajata dumneavoastra a indepartat lumea care asista ca la spectacol fara sa intervina si cu mare profesionalism a acordat primul ajutor, umplandu-se de sange de la persoana cazuta desi toti cei care priveau spuneau ca este decedata. Angajata dumneavoastra a reusit in cele din urma sa o aduca la simtiri pe acea doamna pana la sosirea echipajului Smurd.
Asistand la discutie am auzit cum angajatii Smurd-ului o felicitau pe angajata dumneavoastra ca a reusit sa ii salveze viata. Tin si eu sa transmit pe aceasta cale felicitarile mele angajatei dumnevoastra pentru profesionalism si curajul de care a dat dovada. Mai rar asa oameni. Sper sa mai intalnesc si in alte statii angajati de genul acesta.
Cu multumiri. Anca Popescu.
Astept un raspuns din partea dumneavoastra!
Stimata doamna Anca Popescu,
Urmare a scrisorii dumneavoastra, va comunicam ca am luat act de gestul salariatei Metrorex care prin interventia prompta de care a dat dovada a salvat viata unei calatoare. Consideram ca aceasta a fost o lectie de omenie, dar mai ales una a conştientizarii faptului ca in astfel de momente nu trebuie sa lasam aceasta responsabilitate doar pe umerii medicilor şi trebuie sa ajutam fiecare cu ce putem.
Un asemenea gest este de apreciat şi s-ar putea constitui intr-un model de urmat pentru noi toti.
Conducerea Metrorex a tinut sa felicite salariata in cauza şi a dispus totodata premierea acesteia.
Va multumim pentru ca ati ales sa ne scrieti şi va asiguram de toata consideratia noastra.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU
Data: 06.02.2014
Ioana Novac
Buna ziua! Va scriu pentru a va felicita si, totodata, pentru a va multumi pentru aducerea muzicii clasice pe peroanele metroului! Din cele cateva momente artistice pe care le-am prins, cel mai mult mi-a placut cel de la statia Unirii de vineri (20 septembrie). Probabil ca v-au mai scris si alte persoane, dar trebuie sa va spun ca foarte multi din cei prezenti au apreciat spectacolul.
Sper sa mai aveti astfel de proiecte la metrou, pentru a mai insenina atmosfera si pentru a aduce cat mai multe zambete pe chipurile oamenilor.
IOANA NOVAC
Stimata doamna Ioana Novac,
Vă multumim pentru aprecieri. Asa este, am primit si de la alti calatori scrisori de multumire si de apreciere referitoare la proiectul “Muzica clasica la metrou”. Toate aceste semnale ne incurajeaza sa continuam cu astfel de proiecte. Suntem bucurosi pentru ca am reusit ceea ce ne-am propus! Calatorii s-au intalnit - din nou - cu arta, la metrou! Avand in vedere succesul de care s-a bucurat prima editie a proiectului“Muzica clasica la Metrou”, am organizat cea de a doua editie a proiectului, in parteneriat cu Asociatia „Arta nu musca”, - proiect de responsabilitate si sustenabilitate sociala - ce si‑a propus sa ofere cateva clipe de relaxare tuturor celor ce trec prin statiile de metrou - ajutandu-i sa evadeze din monotonia cotidianului. Proiectul si-a propus, in acelasi timp, sa promoveze tinere valori romanesti. Spectacolele au avut loc chiar de Zilele Bucurestiului, intre 16 si 21 septembrie 2013, in cele mai populate sase statii de metrou: Piata Unirii 1, Piata Unirii 2, Universitate, Piata Victoriei 1, Piata Victoriei 2 si Gara de Nord, in intervalul orar 17:30-19:00.
Publicul foarte numeros s-a delectat cu o serie de concerte de muzica clasica, sustinute direct la nivelul peroanelor de catre tineri artisti de la Opera Romana, de la liceele de muzica "Dinu Lipatti" si "George Enescu", studenti si masteranzi ai Universitatii Nationale de Muzica. Concertele au fost acompaniate de momente inedite de grafica, desen, pictura, dans contemporan sau tango argentinian.
Aplauzele au fost generoase iar entuziasmul si voia buna, maxime! Va multumim ca ati fost prezenta la unul dintre evenimente, pentru ca v-ati oprit pentru ceva timp sa ascultati o muzica de buna calitate, muzica ce emotioneaza, destinde!
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU
Data: 30.09.2013
Florin Mihailescu
Nu am mai circulat cu metroul de mult timp. Am avut surpriza azi sa merg cu o garnitura de metrou tip nou dar care era dotata cu geamuri care se deschid. Acum am mers in conditii decente deoarece garniturile de tip nou dar fara geamuri care se deschid sunt niste saune mobile, si asta nu in anotimpul cald!
Sper sa mai achizitionati garnituri de acest gen sau poate inlocuite unele geamuri fixe cu unele mobile.
FELICITARI...
Florin Mihailescu
Stimate domnule Florin Mihailescu,
Urmare a scrisorii dumneavoastra, va comunicam ca Metrorex deruleaza incepand cu luna iulie 2012 un proiect de inlocuire a ferestrelor fixe a trenurilor de tip Bombardier cu ferestre rabatabile in partea superioara, pentru aerisire suplimentara.
Totodata noile trenuri de metrou de tip CAF ce vor fi puse in circulatie cu calatori incepand cu anul 2014, vor fi dotate din constructie atat cu instalatie de ventilatie fortata a salonului pentru pasageri – cu parametri superiori – precum si cu ferestre rabatabile, pentru a imbunatati climatul in interiorul vagoanelor si pentru a crea astfel conditii de transport cu metroul cat mai confortabile.
Va multumim pentru interesul manifestat in problemele transportului cu metroul si va asiguram ca suntem preocupati permanent de cresterea calitatii serviciilor pe care le oferim.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU
Data: 20.06.2013
Ioan Vulpoiu
Excelentei Sale,
Domnului AUREL RADU
Director General Metrorex-Bucuresti.
Rog acceptati primirea sincerelor mele multumiri pentru modul ireprosabil si admirabil in care salariatii din subordinea Domniei-Voastre isi indeplinesc atributiunile de serviciu. In repetate randuri am dorit sa-mi exprim satisfactia pentru perfectiunea functionarii metroului, insa intamplarea pe care ieri 16.05.2013 am trait-o m-a convins sa va scriu.
Ieri am venit de la Ploiesti pentru sedinta Asociatiei Nationale a Parasutistilor din Romania la Fabrica de Parasute Condor SA - Soseaua Vergului nr. 57 (zona statiei de metrou Costin Georgian). La terminarea actiunii, la ora 13.28 am intrat in statia "Costin Georgian" pentru a ajunge la Gara de Nord si mai departe, cu trenul - la Ploiesti. La Dristor 1 am coborat si m-am deplasat la Dristor 2. Am urcat in trenul 1116 "Varsovia" si am primit un apel pe telefonul mobil. Din condescendenta pentru ceilalti pasageri am iesit din vagon si prins in discutie nu am receptionat semnalul "atentie se inchid usile". In acest fel la ora 13.45 servieta mea a plecat in cel de al doilea vagon al trenului "Varsovia", iar eu am ramas pe peron. La celalalt peron se afla garat trenul 2114 "Budapesta". Am expus cazul salariatilor Domniei Voastre. Plini de solicitudine si cu profesionalism, echipajul trenului Budapesta" - prin radio si pe intercomunicatie, a luat legatura cu colegii lor. Servieta mi-a fost gasita si mi-a fost recomandat sa astept la Dristor 1 sosirea trenului "Varsovia". Dupa aproximativ trei sferturi de ora de framantare launtrica - trenul "Varsovia" a intrat in Dristor 1, iar conducatorul ramei, un domn distins, cu ochelari mi-a inmanat servieta cu amabilitate.
Nu a acceptat cei zece lei ce-mi ramasesera in buzunar, ne-am stans mainile prieteneste de parca ne cunosteam de cand lumea si gata! Incredibil!
In ceea ce ma priveste m-am "auto-definit" eu insumi! Importanta si remarcabila este actiunea dezinteresata si conjugata a salariatilor Domniei Voastre ca sa indrepte o greseala ce-mi apartine in totalitate. Continutul servietei includea materiale si documente de istorie a parasutismului romanesc si aparatura electronica. Totu-i intact! Cu deosebita stima si profund respect pentru Institutia METROREX am onoarea sa va salut!
Pensionar
IOAN VULPOIU
Stimate domnule Ioan Vulpoiu,
Va multumim frumos pentru scrisoarea dumneavoastra prin care va exprimati recunostinta fata de ajutorul primit in recuperarea servietei!
Metrorex a transmis multumirile dumneavoastra si salariatilor implicati, pentru rapiditatea si profesionalismul de care au dat dovada.
Sunt colegii nostri, oameni despre care se vorbeste putin, oameni care fac ceva pentru semenii lor, fara sa astepte laude sau aplauze, satisfactia lor venind din lucrul bine facut. Remarcam conduita angajatilor si suntem convinsi ca vor continua acest tip de comportament si in viitor.
Apreciem faptul ca utilizati acest mijloc de transport in comun si va asiguram ca suntem preocupati permanent de cresterea calitatii serviciilor pe care le oferim.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU
Data: 28.05.2013
Apostol Daniela Eugenia
Suntem interesati de realizarea unor interviuri testimoniale privind proiectul mentionat mai sus. Exista un banner cu protagonistii proiectului „Romani frumosi” in pasajul care face legatura intre statiile Unirii 1 si Unirii 2. Aici, in pasaj dorim sa facem interviurile cu trecatorii / calatorii Metrorex. Interviurile vrem sa le realizam in zilele de weekend 23 si 24 martie 2013. Mentionam, ca logistica vor exista doar o camera de filmat si un microfon. Materialul filmat nu va fi folosit in scop comercial, de aceea am aprecia daca avizul de filmare nu ar implica taxe. Scopul materialului va fi de constientizare a publicului vis‑a‑vis de oamenii valorosi de lânga noi, de a trezi constiinta colectiva sanatoasa.
In speranta unei colaborari va multumesc anticipat,
Daniela Apostol
Presedinte Asociatia Docuart
Stimata doamna Daniela Apostol,
Metrorex promoveaza programe ce definesc aspecte sociale precum si proiecte culturale si de educatie ce asociaza aspiratiile bucurestenilor cu acest spatiu modern si generos, metroul bucurestean. Pe acest palier am desfasurat o serie de parteneriate prin care am promovat in spatiile Metrorex muzica de opera, muzica pop, concerte de pian, sesiuni de tango argentinian, teatru scurt, arta urbana concretizata prin expozitii de pictura, fotografie, vizite de documentare si nu in ultimul rând multe actiuni de tip flash mob. Asadar, urmare a solicitarii dumneavoastra, va transmitem acordul Metrorex de a realiza interviuri testimoniale cu calatorii - in cadrul proiectului cultural “Români frumosi”, in zilele de 23.03 - 24.03.2013, in intervalul orar 11:00 - 15:00, in pasajul de legatura intre statiile Piata Unirii 1 si Piata Unirii 2. Un reprezentant Metrorex va va insoti pe parcursul actiunii. Si pentru ca suntem si noi interesati sa aflam cât sunt de constienti calatorii cu metroul de oamenii valorosi din preajma lor, va rugam sa ne trimiteti constatarile/impresiile dumneavoastra pe adresa de e-mail contact@metrorex.ro.
Va dorim mult succes!
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU
Data: 21.03.2013
Maria Morar
Buna ziua,
Ma bucur sa va scriu din nou cu speranta ca vom putea continua colaborarea noastra anterioara, atat de buna, in opinia noastra. De altminteri, modul in care am lucrat impreuna m-a determinat sa va solicit sprijinul acum pentru primul program UNITER – Campania Nationala “Artistii pentru artisti” , a carei scurta descriere o aveti in comunicatul atasat. Dincolo de participarea teatrelor, UNITER organizeaza acest spectacol de caritate CLIPE DE VIATA, care are loc in data de 25 martie, ora 19.00 la sala mare a Teatrului National Bucuresti si la care participa, pro bono, nume importante ale scenei din Romania. Tinta campaniei noastre este strangerea de fonduri (obtinute din vanzarea de bilete) pentru artistii varstnici cu problem de sanatate din toata tara. De aceea, va rog, stimata doamna Croitoru, sa va alaturati eforturilor noastre de a face cunoscuta reprezentatia din data de 25 martie si sa ne permiteti afisaj in statiile de metrou. Credem ca ar fi o buna oportunitate de a ajunge aceasta informatie catre publicul spectator. Va multumesc mult si astept cu nerabdare raspunsul dumneavoastra.
Numai bine.
Maria Morar
Buna ziua doamna Morar,
Va multumesc pentru gandul bun si cuvintele frumoase. Imi amintesc cu multa placere de happening-ul - August Strinberg la metrou pe care l-am organizat impreună. Atunci publicul nostru calator a avut ocazia de a interacţiona cu mari actori ai scenei romanesti. Evenimente asemenea celui menţionat, au demonstrat ca bucuria creatiei adevarate poate fi oferita si primita si intr-un spatiu neconventional, adaugand valoare culturala unui spatiu public important, metroul din Bucuresti.
Cu bucurie suntem acum, din nou, alaturi de UNITER in Campania Nationala "Artistii pentru Artisti" - intr-un efort comun de responsabilitate si sustenabilitate sociala, promovand in spatiile Metrorex spectacolul de caritate CLIPE DE VIATA, spectacol ce va reuni artisti importanti ce au incantat de-a lungul timpului milioane de romani.
Nutrim speranta ca actiunea noastra comuna va adauga o raza de speranta artistilor varstnici din Romania. Toate cele bune,
Evelyne Croitoru, RP, Metrorex
Data: 07.03.2013
Anton Muraru
Domnule Director General,
Va adrese rugamintea de a analiza posibilitatea afisarii datei si timpului curent in vagoanele de metrou, pe panourile digitale existente. Va asigur ca e un lucru trivial pentru compartimentul Dvs IT, sunt surprins ca nu a fost prevazuta aceasta informatie banala dar utila.
Cu respect,
Anton Muraru
Stimate domnule Anton Muraru
Urmare a scrisorii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Propunerea dumneavoastra nu poate fi implementata deoarece modificarea logicii instalatiei de informare a calatorilor de pe trenurile de metrou Bombardier tip BM presupune modificarea softului instalatiei de informare a calatorilor de catre fabricantul trenului. Contractul cu furnizorul trenului este încheiat, orice modificare a hardware-ului sau software-ului acestui sistem implica costuri suplimentare pe care Metrorex nu le poate suporta în acest moment.
Tinand cont de faptul ca Metrorex va achizitiona 16 trenuri de metrou noi de ultima generatie (care vor fi livrate de catre firma CAF - Spania, începand cu luna august 2013), vom analiza posibilitatea afisarii datei si timpului curent pe trenurile de metrou. Va multumim pentru sugestie si va mai asteptam sa ne scrieti.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU
Data: 04.02.2013
Adelina Onea
Buna seara,
Va contactez pentru a va impartasi entuziasmul meu din aceasta seara.
Am pierdut o sacosa in metrou in aceasta seara si am coborat la C. Brancoveanu iar doamna controlor de pe aceasta tura, din seara asta si cu agentul de securitate au fost foarte amabili si saritori, au sunat la dispecer sa intrebe ce pot sa fac in situatia asta. Mi-au zis sa urc in metroul cu numarul 1122 insa sacosa deja ajunsese la politie la Unirii, de unde am recuperat-o intr-un final. Fara aceste persoane cu siguranta nu as fi recuperat-o.
Va multumesc frumos pentru serviciile de calitate de care dispunem!
Cu stima si respect,
Adelina Onea
Data: 26.09.2012
Loredana Barbu
Buna ziua,
as vrea sa transmit felicitari si aprecieri companiei METROREX S.A. pentru unul din angajatii sai!
Multumesc foarte mult si transmit respectele mele domnului Manuel TELEHOI, angajat METROREX S.A. care a gasit - de curand - pe linia de metrou Gara de Nord - Dristor 2 dupa statia Pta. Muncii, telefonul mobil pe care l-am pierdut in vagon, mi-a anuntat familia si mi l-am recuperat de la statia DRISTOR 2.
Cu adevarat ceva special pentru Romania!
Va doresc succes!
Cu stima,
Loredana BARBU Data: 26.09.2012
Adelina Onea
Buna seara,
Va contactez pentru a va impartasi entuziasmul meu din aceasta seara.
Am pierdut o sacosa in metrou in aceasta seara si am coborat la C. Brancoveanu iar doamna controlor de pe aceasta tura, din seara asta si cu agentul de securitate au fost foarte amabili si saritori, au sunat la dispecer sa intrebe ce pot sa fac in situatia asta. Mi-au zis sa urc in metroul cu numarul 1122 insa sacosa deja ajunsese la politie la Unirii, de unde am recuperat-o intr-un final. Fara aceste persoane cu siguranta nu as fi recuperat-o.
Va multumesc frumos pentru serviciile de calitate de care dispunem!
Cu stima si respect,
Adelina Onea
Data: 26.09.2012
Loredana Barbu
Buna ziua,
as vrea sa transmit felicitari si aprecieri companiei METROREX S.A. pentru unul din angajatii sai!
Multumesc foarte mult si transmit respectele mele domnului Manuel TELEHOI, angajat METROREX S.A. care a gasit - de curand - pe linia de metrou Gara de Nord - Dristor 2 dupa statia Pta. Muncii, telefonul mobil pe care l-am pierdut in vagon, mi-a anuntat familia si mi l-am recuperat de la statia DRISTOR 2.
Cu adevarat ceva special pentru Romania!
Va doresc succes!
Cu stima,
Loredana BARBU Data: 26.09.2012
Robert Marinescu
Buna ziua,
In data de 27.07.2012 mi s-a furat bicicleta aflata in suportul de biciclete amplasat la statia de metrou Parc Basilescu, intrarea de metrou dinspre teatrul Masca. Bicicleta era asigurata cu cablu de otel antifurt, iar incidentul s-a produs intre orele 11.30-21.00. Nedumerirea mea este legata de prezenta personalului de paza de la acesta gura de metrou care mi-a transmis ca nu este responsabiltatea lui suprtul de biciclete. Mentionez ca postul de paza are o vizibilitate foarte buna in exterior.Cel care asigura paza se numeste Grigore Oancea si dupa parerea a dat dovada de o crasa indiferenta. Am depus plangere penala si intentionez sa declansez o campanie de presa pe interne legat de acest fapt impotriva dumneavoastra si a firmei Scorese in lipsa unui raspuns prompt.
Intrebarea este: Daca MetroreX a montat suportul de biciclete cine raspunde cand acestea sunt furate?
Va multumesc.
Stimate domn Robert Marinescu
Vă mulţumim pentru aprecierea legată de utilitatea amplasării rastelelor pentru biciclete în apropierea staţiilor de metrou. S.C.Metrorex S.A. se numără printre companiile care derulează programe ecologiste. Prin urmare, alinierea la standardele europene precum şi adaptarea la cerinţele publicului călător a determinat accesul călătorilor în trenurile de metrou, cu bicicleta – fără nicio taxă – după un program deja cunoscut. Pe aceeaşi linie se înscrie şi acţiunea de montare a unor rastele cu destinaţia “parcare biciclete” în proximitatea acceselor la principalele staţii de metrou, pentru parcarea de către biciclişti a bicicletelor – tot fără taxă. Crearea unei facilităţi de către S.C.Metrorex S.A. nu presupune nicio obligaţie în ceea ce priveşte paza bicicletelor; rastelele sunt amplasate pe domeniu public, prin urmare vă sfătuim să reclamaţi furtul la secţia de poliţie din zona respectivă.
Cu stimă,
pentru DIRECTOR GENERAL,
ing. Gabriel SBURLAN
Data: 30.07.2012
Mia Buzea
Buna seara,
Cu o deosebita consideratie va trimit acest mesaj.
Numele meu este Mia Buzea si doresc sa va aduc la cunostiinta ca astazi am beneficiat de ajutorul nesperat din partea mecanicului Domnul Ibanescu Cornel si a casierei Doamna Pravaici Laurentia. Am coborat in statia Basarab si am realizat ca-mi uitasem geanta in vagon.
Acesti doi oameni m-au impresionat atat de mult pentru ca au facut tot posibilul si mi-au returnat-o cand eu nu mai speram nici o secunda sa o gasesc. Aveam acte si bani si faptul ca acesti oameni mi-au sarit in ajutor dand dovada de atata responsabilitate, profesionalism si umanism, m-a determinat sa va trimit acest mesaj.
Sper sa fiti mandrii de personalul dumneavoastra si mai ales sper din suflet ca si alti oameni sa fie constienti de serviciile pe care le oferiti si de oamenii minunati care lucreaza in Metrorex.
Le multumesc si va multumesc si dumneavoastra, urandu-va mult succes!
Stimata doamna Mia Buzea
Ma bucur pentru faptul ca cei doi colegi ai mei v-au ajutat in rezolvarea incidentului petrecut de dumneavoastra in metrou.
Se mai intampla asemenea lucruri si comportamentul salariatilor de la metrou este acelasi, promovam acest mod de lucru si suntem mereu alaturi de calatorii nostri.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 26.04.2012
Lucian Stan
In primul rand va multumesc pt ca dupa atata timp se va face o linie de metrou in cartierul Drumul Taberei. Sunt foarte interesat de aceasta linie si caut sa ma informez cat mai bine despre aceasta investitie si despre tot ce inseamna aceasta. Am urmarit cu atentie tot ce a fost facut public pana acum pe sitele Primariei cat si pe sitele Metrorex referitoe la stati si amplasamentele acestora. Acolo am vazut PUZ-uri spre aprobare cat si planse cu fiecare statie in parte, dar majoritatea sunt din 2008-2010 si din cate am observat in teren sunt unele modificari la amplasamente (probabil cauzate de probleme obiective intalnite cat si de alte cauze). Un exemplu este statia Academia Militara. Acolo am citit ca Metrorex a optimizat traseul si ca statia nu corespunde 100% cu proiectul cunoscut pe internet. Un alt amplasament este cel de la Drumul Taberei 34, unde statia pare a se construi pe partea opusa a bulevardului fata de ce am vazut eu. Probabil mai sun si altele, si daca da sper sa pot obtine date despre asta. Asadar va rog sa imi spuneti daca pot gasi undeva datele cele mai recente privitoare la aceasta investitie, plansele statilor aduse la zi. Sau daca pot obtine aceste date de undeva pe internet, poate chiar prin mail. O alta rugaminte ar fi, daca pot avea undeva informatia privitoare la graficul lucrarilor. Binenteles, aceasta iarna a fost mai grea, cu zapada mare si geruri ce au impiedicat lucrarile pe santier, intarzierile cauzate de anumite aprobari pt defrisari sau altele. Insa exista undeva aceasta posibilitate de a se cunoaste, public, care este graficul si care sunt intarzierile fata de grafic? In speranta ca ma puteti ajuta cu aceste date (informatile despre amplasamente/proiect la zi cat si despre grafic), va multumesc anticipat.
Lucian Stan, locuitor in Drumul Taberei
Stimate domnule Lucian Stan
In zona Drumul Taberei 34 se desfasoara lucrari de deviere a retelelor edilitare (termice, electrice, telecomunicatii) precum si lucrari de deviere a circulatiei rutiere. Amplasamentul statiei nu se va modifica. In zona Academia Militara, Proiectul Tehnic Preliminar a prevazut initial construirea, concomitent cu statia de metrou, a unui pasaj rutier subteran. Proiectul pasajului rutier este coordonat si sustinut de catre Primaria Municipiului Bucuresti. La aceasta data, Primaria a sistat lucrarile la pasaj. Amplasamentul statiei a fost mutat pentru a permite construirea ulterioara a pasajului rutier. Informatii actualizate despre stadiul prezent si evolutia ulterioara a lucrarilor la obiectivul de investitii Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon vor fi puse la dispozitia publicului pe site-ul Metrorex ,www.metrorex.ro De asemenea, in zona Parcului Drumul Taberei va fi amplasat un punct de informare care va pune la dispozitia locuitorilor cartierului Drumul Taberei si nu numai, date tehnice precum si termene legate de lucrarile ce se vor desfasura in zona.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 29.03.2012
Andrei Olaru
As dori sa sesisez un fapt ce s-a intamplat in timpul calatoriei mele cu metroul din data de Joi 1 martie, intre staiile Politehnica si Eroilor, intre orele 18.25 si 18.30, cu trenul (rama noua) 1108 "Madrid".
Am calatorit in partea din spate a trenului, si, in apropierea locului unde ma aflam, un grup de tineri se manifesta foarte puternic, vorbind tare, strigand lozinci, si in general avand un comportament necivilizat. Desi ma aflam intr-o rama noua (rame care din cate stiu sunt supravegheate de cate 2 agenti de paza), nici un agent de paza nu a intervenit. Comportamentul tinerilor in acel moment, si faptul ca nici o persoana de ordine nu i-a admonestat, m-a facut sa am indoieli ca pot avea intotdeauna parte de o calatorie civilizata cu metroul.
Sper ca aceasta sesizare va ajuta la imbunatatirea experientei clientilor Metrorex.
In dorinta unui serviciu cat mai bun, numai bine!
Andrei Olaru
Stimate domnule Andrei Olaru
A fost avizata firma Scorseze asupra nemultumirii dumneavoastra, iar aceasta ne-a precizat faptul ca unul dintre agentii de paza care isi desfasurau serviciul in trenul respectiv, a solutionat incidentul prin coborarea cat mai rapida din tren (la statia Eroilor), a persoanelor care deranjau calatorii.
Va multumim ca ne sesizati problemele aparute in desfasurarea activitatii noastre si va asiguram ca suntem permanent preocupati de calitatea serviciilor pe care le oferim.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 29.03.2012
Roberta Segal
Avem mare nevoie de sprijinul Dvs!
Este o imagine dezolanta in cartierul Drumul Taberei! Au luat toate zonele cu asalt, au scos flori, au taiat fara mila copacii care au peste 50 de ani (din cate stiu eu) iar intre Orizont si Favorit au defrisat TOT si au facut ... parcari! Nu este singurul caz! Sub masca construirii metroului se ascunde si altceva!
Azi (22.01.2012) pe Sos. Drumul Taberei (inspre Bucla) am vazut alti copaci insemnati, pregatiti sa aiba aceeasi soarta. Nu mai avem unde sa ne plimbam noi, copiii sau batranii, feriti de razele fierbiti ale soarelui!Cand va navali peste noi valul de caldura....exact, poate ne mai decimam!
Nu am trimis poze, dar oriunde puteti filma ca sa vedeti cat de golase au devenit aleile mari si cum ne-am pricopsit deja cu parcarile – cel putin in locul mentionat mai sus! Nu cred ca vor fi zeci de statii de metrou – exclus! Nu stiu de ce dau navala inclusiv in gradinile blocurilor si taie… si taie…
Va multumesc mult,
Am incredere in Dvs.
Stimata doamna Roberta Segal
Investitia de interes public Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, Tronsonul Drumul Taberei – Universitate asteptata de peste douazeci de ani de catre cei aproximativ doua milioane de locuitori ai Municipiului Bucuresti a fost aprobata prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 1419/2008 si a urmat toate etapele necesare de proiectare si autorizare a lucrarilor de constructii prevazute de legislatia în vigoare.Utilitatea publica la acelasi obiectiv a fost declarata prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 1365/2009. Astfel, în acelasi timp cu realizarea Studiului de fezabilitate si aprobarea documentatiei tehnice prin Hotararea Guvernului Romaniei, s-a întocmit si Planul Urbanistic Zonal (PUZ), care a fost aprobat de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, care are toate avizele aferente prevazute de lege, inclusiv avizul de mediu dat de Ministrul Dezvoltarii prin Agentia Regionala de Protectia Mediului.
Pe baza Proiectului Tehnic Preliminar (PTP) s-au obtinut avizele prevazute în Certificatul de Urbanism si Autorizatia de Construire (emisa de Primaria Municipiului Bucuresti) pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor, inclusiv avizul de mediu la faza de proiect tehnic emis de Ministrul Dezvoltarii prin Agentia Regionala de Protectia Mediului. Pe parcusul derularii procedurii de avizare la Agentia Regionala de Protectia Mediului au avut loc, conform legislatiei în vigoare, mai multe dezbateri publice si discutii cu grupurile de lucru constituite in acest sens din specialisti din diferite institutii ale statului implicate în proiect, precum si cu rezidenti din zona proiectului. Astfel, s-au stabilit o serie de conditii de proiectare si executie a lucrarilor care sa determine un impact minim asupra mediului inconjurator. Numarul statiilor si distanta medie dintre statii au fost stabilite prin documentatia tehnica de specialitate si în acord cu standardele internationale în domeniu, astfel încat la punerea în functiune cu calatori, impactul asupra reducerii poluarii sa fie maxim prin utilizarea transportului cu metroul si reducerea consumului de carburanti primari – benzina si motorina – la autoturisme si mijloace de transport în comun de suprafata.
Finantarea investitiei este asigurata din fonduri alocate de catre Guvernul Romaniei, prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si credite de la Banca Europeana de Investitii garantate de stat. Realizarea unei investitii de asemenea amploare, a unei cai de comunicatii subterane urbane necesita devieri de retele utilitare, devieri de trafic, emisii de noxe si praf, emi
sii de zgomot si vibratii suplimentare, replantari sau defrisari de arbori si arbusti, etc.. Prin avizele de specialitate s-au prevazut lucrari speciale pentru diminuarea la minim a unui asemenea impact, prin optimizarea traseului, utilizarea de tehnologii moderne etc.. Un asemenea proiect presupune si interventii asupra zonelor verzi adiacente traseului, zone care vor fi refacute la starea initiala, pe cat posibil, imediat ce la suprafata lucrarile sunt terminate si pot fi continuate numai în subteran. In final se vor constitui si alte zone verzi care vor completa lucrarile de refacere si vor reda circuitului urban ariile ce au fost afectate de lucrarile de constructie.
Prin grija Investitorului si a constructorilor se va urmari ca impactul acestor lucrari sa fie redus la minim, traficul stradal sa fie reluat cat mai curand posibil, iar afectarea zonelor verzi sa fie redusa astfel încat disconfortul creat de realizarea acestor lucrari sa fie simtit cat mai putin. Va mai informam ca pentru acest proiect intra în obligatia Investitorului sa fie replantati sau plantati în diferite zone ale Municipiului Bucuresti (Scoala pentru Deficienti de Auz „Sf. Maria” din sectorul 6, spatii verzi ale Directiei Generale de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti, Parcul Universitatii Politehnice Bucuresti din sectorul 6, aliniamente stradale din sectorul 6, spatii verzi din sectorul 5 precizate de Administratia Domeniului Public a acestui sector), un numar de peste 1.760 arbori, 2.470 arbusti precum si 400 m gard viu. Îi asiguram pe locuitorii Municipiului Bucuresti în general si pe cei ai cartierului Drumul Taberei în special, ca pe tot parcursul efectuarii lucrarilor, vom aplica operativ acele masuri care sa conduca la diminuarea efectiva a impactului negativ asupra mediului si habitatului urban.
Cu stima,,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 25.01.2012
Catalina Daniela Bodros
Buna ziua,
Stiu ca este tardiv sa va pun aceste intrebari dar sunt curioasa si sper sa gasesc un raspuns.
Am observat pe noua harta ca statia dintre Cismigiu si si Eroilor se va numi Hasdeu, va fi situata cumva la intersectia Bulevardului Kogalniceanu cu Hasdeu?
De asemenea, cred ca pe linia M5 ar mai fi trebuit sa figureze in proiect inca 2 statii... una intre Universitate si Piata Iancului, la Foisorul de foc si cealalta intre Piata Iancului si Pantelimon, la bulevardul Pierre de Coubertin cu Soseaua Pantelimon, este la National Arena, sau cel putin mai e foarte putin de mers. Au fost analizate aceste optiuni? Daca da, de ce nu au aparut in proiectul final?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Cu stima,
Catalina Daniela Bodros
Stimata doamna Catalina Daniela Bodros
Urmare a solicitarii dumneavoastra înregistrata cu nr. M.01/619/18.01.2012, va comunicam urmatoarele: Statia dintre Cismigiu si Eroilor se va numi Hasdeu si va fi situata la intersectia Bulevardului Kogalniceanu cu Hasdeu. Pe Magistrala 5 între statiile Universitate si Piata Iancului sunt prevazute cel putin trei statii de metrou: C.A.Rosetti, Calea Mosilor si Foisorul de Foc Tronsonul de metrou Universitate – Pantelimon va avea o lungime de 7,86 km si 12 statii de metrou: Universitate, Rosetti, Calea Mosilor, Foisorul de Foc, Piata Iancului, Victor Manu, Arena Nationala, Chisinau, Morarilor, Spitalul Sf. Pantelimon, Granitului, Pantelimon.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 23.01.2012
Georgiana Cremene
Buna dimineata,
Ma gandesc ca de obicei primiti sesizari si reclamatii aici, dar eu vreau sa va scriu si de bine.
Ca si simplu calator, apreciez METROREX-ul pentru schimbarile continue pe care le face:
- faptul ca au fost colinde in statiile de metrou in aceasta perioada a fost foarte frumos.
- trenurile de metrou care erau decorate pe exterior pentru Craciun, care te inveseleau instantaneu (am vazut unul ieri pe ruta Pantelimon - Dristor 2)
- constructia de lifturi in toate statiile de metrou, care sunt mai mult decat necesare pentru oamenii cu dizabilitati, batrani sau parintii cu copii mici in carucioare. Anul trecut, prietenul meu a avut piciorul in ghips si a fost intr-adevar un efort foarte mare si anevoios pentru el sa se deplaseze cu metroul.
- posibilitatea de a lua biciclete in metrou seara si in week-end - suporturile de biciclete de la anumite statii de metrou.
- deschiderea pentru actiuni de arta si cultura (exemplu: expozitiile de la Universitate, piesele de teatru Masca de la Unirii etc). Personal mi-ar placea sa vad asa ceva in cat mult mai multe statii.
- raspunsul prompt la sesizarile si reclamatiile cetatenilor.
- introducerea aparatelor de vandut bilete
- faptul ca permiteti actiuni de strangeri de semnaturi
- introducerea circulatiei de noapte de Revelion. Din nou, speram ca acest lucru sa aiba loc din ce in ce mai des, pentru ca reprezinta modul cel mai sigur si eficient de a te deplasa in Bucuresti.
- etc.
Voiam sa va felicit si consider ca sunteti un exemplu bun de eficienta in Romania. Intotdeauna e loc de imbunatatiri, insa este foarte de apreciat deschiderea si vointa pentru acestea. Felicitari!
Georgiana
Data :04.01.2012
Dumitru Claudiu
Buna ziua,
De regula, cand cineva, angajat la o societate sau la o institutie, ne lezeaza intr-un fel sau altul, fugim repede sa reclamam. Unii o fac din frustrare, altii mergand pe ideea ca au puterea sa schimbe ceva in tara asta, dar mai nimeni nu spune si comportomentul extraordinar de bun de care a dat dovada un angajat la stat sau particular, in relatia cu clientul. Asa ca, vin si eu sa spun ceva in doua cuvinte. Fiind foarte suparat si agitat, in statia Pipera, in jurul orelor 17:00, pe 22.11.2011, cautandu-mi in buzunar cartela de metrou, mi-au cazut o suma de bani, in valoare 600,00 lei prinsi intr-un elastic, fara ca eu sa imi dau seama. Domnul din acel foisor , ce desparte sensurile de intrare si iesire in statie, a observat, i-a ridicat si a inceput sa strige dupa mine ca si cum eu as fi furat ceva. M-am intors si mi-a inapoiat.
Bravo Metrorex! Sunteti dovada ca in Bucuresti, putem calatori ca intr-o tara cu adevarat europeana.
Cu stima,
Dumitru Claudiu
Data : 28.11.2011
Mariana Rosoiu
Buna ziua,
Ma numesc Rosoiu Mariana, locuiesc in Bucuresti si vreau sa va supun atentiei urmatoarea situatie.
Azi dimineata (01.11.2011), la statia de metrou Piata Sudului, am bagat abonamentul de 62 de calatorii si mi-a fost respins, am incercat la alt aparat, rezultatul fiind acelasi. Am apelat la personalul care se ocupa cu paza din interiorul statiei si m-a sfatuit sa escaladez barele rotative ca sa intru pe peron. Mentionez ca prima calatorie a acestui abonament-cartela am efectuat-o luni 24.10.2011. La statia de metrou Unirii am vrut sa verific nr. calatoriilor efectuate, dar aparatul mi-a afisat sa reintroduc cartela. Am repetat operatiunea de 2 ori, mesajul fiind acelasi. Am apelat la o d-na, salariata a metrorex, rugand-o sa-mi explice ce s-a intamplat si cum sa procedez in continuare. Mi-a verificat cartela cu 2 blancuri folosite alternativ cu cartela mea, la 3 aparate, iar concluzia si sugestia d-nei a fost sa platesc calatoriile efectuate pana acum (nu stiu de unde stia d-na nr. lor) si sa cumpar alta cartela. Rugamintea mea este sa ma sfatuiti cum se procedeaza in astfel de situatii ca nu mi se pare normal sa escaladez zilnic barele acelea ca sa intru pe peron, pana la expirarea abonamentului-cartela, care se intampla pe 23.11.2011. Multumesc anticipat,
Rosoiu M.
Stimata doamna Mariana Rosoiu
Urmare a sesizarii dumneavoastra inregistrata cu nr.M 01.13576 /03.11.2011 va comunicam: Am intreprins cercetari asupra personalului comercial implicat, insa din declaratiile lor nu a reiesit ca au cunostinta despre cele relatate de dumneavoastra. Intrucat nu ne-ati precizat nici ora, cand s-au petrecut cele reclamate, nu am putut viziona imaginile video de la momentul respectiv. Problemele care apar la validarea cartelelor sunt rare si ele se datoreaza in parte uzurii tehnice a componentelor aparatelor de taxat. Pentru solutionarea unor astfel de cazuri in favoarea calatorului, cum de altfel este si corect, intrucat acesta si-a platit deja titlul de transport, s-au stabilit proceduri de tratare prin ordine si reglementari interne. Solutia nu este in niciun caz sa escaladati barele rotative ale aparatelor. Prin urmare, in functie de dorinta calatorului, se va recurge fie la preschimbarea abonamentului fie la restituirea contravalorii calatoriilor/zilelor ramase neutilizate in orice statie cu activitate de casa organizata, in timpul de programului de functionare a acesteia, dupa verificarea cartelei de catre controlorul de acces aflat in acelasi capat al statiei cu, casieria. Preschimbarea Cartela tip abonament lunar cu numar limitat de calatorii (62 calatorii ) la pret intreg refuzata dupa un numar de zile /calatorii utilizate se preschimba cu o cartela noua de acelasi tip astfel: Daca la verificarea suplimentara se poate constata numarul de calatorii efectuate calatorul va achita suma aferenta calatoriilor efectuate: numarul de calatorii efectuate x tariful aferent unei calatorii [0,60 lei pentru abonamentul lunar cu numar limitat de calatorii ( 62 calatorii) pret intreg]. Daca la verificarea suplimentara nu se poate constata numarul de calatorii efectuate calatorul va achita suma aferenta zilelor efectuate: numarul de zile efectuate x tariful aferent unei zile [ 1,00 leu pentru abonamentul lunar cu numar limitat de calatorii ( 62 calatorii) pret intreg]. Pentru abonamentele cu numar limitat de calatorii (62 calatorii) la pret intreg numarul de zile utilizate se stabileste luand in calcul data primei utilizari pana in ziua cand se face preschimbarea. Ziua cand se face preschimbarea se considera ca zi neutilizata. Daca data primei utilizari corespunde cu data la care se face preschimbarea, cartela defecta se preschimba cu o cartela noua de acelasi tip. Restituirea contravalorii calatoriilor / zilelor ramase de efectuat Pentru cartela tip abonament lunar cu numar limitat de calatorii (62 calatorii ) la pret intreg refuzata dupa un numar de zile /calatorii utilizate se va restitui calatorului suma aferenta zilelor/calatoriilor ramase neutilizate astfel: Daca la verificarea suplimentara se poate constata numarul de calatorii efectuate, calatorului i se va restitui suma aferenta calatoriilor ramase neefectuate: numarul de calatorii neefectuate x tariful aferent unei calatorii [0,60 lei pentru abonamentul lunar cu numar limitat de calatorii ( 62 calatorii) la pret intreg] Daca la verificarea suplimentara nu se poate constata numarul de calatorii efectuate, calatorului i se va restitui suma aferenta zilelor neefectuate: numarul de zile neefectuate x tariful aferent unei zile [ 1,00 leu pentru abonamentul lunar cu numar limitat de calatorii( 62 calatorii) la pret intreg] Pentru abonamentele cu numar limitat de calatorii (62 calatorii) la pret intreg, numarul de zile neutilizate se stabileste, luand in calcul numarul de zile de la data cand se face restituirea pana la data de valabilitate inscrisa. Ziua cand se face restituirea se considera ca zi neutilizata. Daca data primei utilizari corespunde cu data la care se face restituirea, pentru cartela defecta se va restitui contravaloarea unui abonament de acelasi tip. Personalul comercial a fost instruit in vederea tratarii corespunzatoare a unor astfel de cazuri, iar din cele relatate de dumneavoastra reiese ca vi s-au propus aceste modalitati de solutionare. De asemenea, pe viitor va recomandam ca atunci, cand veti mai intampina probleme la validarea cartelei, sa va adresati personalului comercial din statie si nu agentilor de paza, intrucat rolul acestora este altul. Ca urmare a sesizarii dumneavoastra s-a reinstruit personalul de paza din statie asupra obligatiilor de serviciu prevazute in fisa postului, precum si a respectarii ordinelor si reglementarilor interne. Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: Data:22.11.2011
Radu
Va salut !
Ma numesc Radu, sunt student si momentan n-am la dispozitie acea legitimatie de student pt reducere ... Nu inteleg de ce este obligatorie , din moment ce am la dispozitie carnetul avizat , alaturi de buletin care atesta ca sunt student la acea institutie. Explicati-mi si mie va rog pentru ce este nevoie sa am si legitimatia de student , pentru ca doamnele de la ghiseu (care sunt la fel de "amabile" ca si restul de 90% de functionari publici ) nu au fost in stare sa-mi explice lucrul asta . As dori de asemenea daca se poate lucra si la amabilitatea personalului, de exemplu : sa vorbeasca pe un ton mai calm , nu ca si cum ar certa clientii Metrorex. Nu mi se pare normal .
Alta problema: Vi se pare normal ca un tren sa ajunga din 10 in 10 minute ? Sunt destul de tanar , insa stiam ca pe vremuri era mult mai rapid un tren... Ce se intampla ? De asemenea , as putea spune ca motto-ul dvs. este destul de inadecvat , nu credeti ? ("Pe orice timp ajungi la timp") ; ca sa nu mai spun ca pare si destul de pueril , fara suparare. O alta chestiune ar fi o problema intalnita la cartela cu 10 calatorii : Imi arata ca am 10 calatorii , apoi validez odata , pe cartela apare spatiu liber , validez iar , apare ca mai am 8 calatorii , apoi dupa a-6-a calatorie nici nu mai scria nimic , la un moment dat nici nu mai stiam cate calatorii am...daca se poate face ceva sa se afiseze CLAR pe cartela de metrou CATE CALATORII RAMAN.
Sa nu mai spun de scumpirile pe care dvs. le-ati aplicat , nu stiu pentru ce ati scumpit asa mult (cateva statii in zeci de ani pe care le-ati construit)...in fine...trecem peste.... Stiu ca va bazati pe faptul ca detineti monopolul si faceti ce vreti , insa ceva mai mult bun simt si totodata mai mult profesionalism nu ar strica .
Va multumesc,
In speranta ca (poate) veti raspunde , astept mailul dvs.
Stimate domnule Radu
Stimate domnule Radu, Conform ordinului comun nr. 972 /5.572 semnat intre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului ( actualmente Ministerul Transporturilor si Infrastructurii) si Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului ( actualmente Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului ) publicat in Monitorul Oficial nr 890/ 12.12.2003 “abonamentele lunare se elibereaza pe baza carnetelor de elev sau a legitimatiilor de student pentru reducere la transport”, deci dumneavoastra in calitate de student trebuie sa prezentati legitimatia de student respectiva.
Referitor la comportamentul personalului comercial va aducem la cunostinta ca, periodic in cadrul sedintelor de scoala a personalului, acesta este instruit in sensul adoptarii unei atitudini civilizate si a unui limbaj corespunzator in relatia cu publicul calator. In cazul nerespectarii acestei obligatii de serviciu, personalul vinovat este sanctionat in functie de gravitatea faptelor. In ce priveste netiparirea tuturor calatoriilor efectuate la cartela de 10 calatorii, va mentionam ca, acest fapt se intâmpla foarte rar si el se datoreaza uzurii sistemului de taxare. Chiar daca nu a fost tiparita calatoria, acest lucru nu inseamna ca ea nu a fost efectuata. Pentru a va convinge de acest fapt puteti cere personalului comercial verificarea suplimentara a cartelei sau puteti verifica dumneavoastra personal contul de calatorii ramase la aparatele special destinate acestui scop, aparate amplasate in unele statii de metrou (Piata Sudului, Eroii Revolutiei, Piata Unirii 2, Piata Universitatii, Piata Romana, Aurel Vlaicu, Pipera, Gorjului, Lujerului, Gara de Nord 1, Crângasi, Piata Unirii 1, Dristor 1, Stefan cel Mare, Obor). Acolo unde sistemul de taxare este nou implementat (tronsonul Nicolae Grigorescu-Anghel Saligny) sau modernizat (Piata Victoriei 1), validatoarele, de o alta tehnologie decât cele vechi, au functionalitatea de a afisa numarul de calatorii ramase de efectuat.
n viitor Metrorex are in vedere modernizarea sistemului de taxare si trecerea la utilizarea cartelei contactless. Ne scrieti ca nu va explicati de ce am scumpit asa mult tarifele la cartelele de metrou. Va raspundem ca, actualul context in care se afla tara noastra nu este unul tocmai favorabil, data fiind criza economica pe care o traversam. Acest lucru are multiple consecinte negative precum cresterea inflatiei, crestere ce genereaza majorari de tarif la produsele si serviciile oferite populatiei. Binenteles ca nici transportul cu metroul nu a fost ocolit de aceste influente economice negative. Tarifele de calatorie cu metroul nu sunt ajustate dupa dorinta noastra sau pentru ca detinem monopolul, ci conform Ordonantei de urgenta nr. 57 din 16.06.2011 ele sunt stabilite prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.
Data:22.11.2011
Mariana Mara
09.11.2011
Buna ziua,sunt studenta de medicina si circul foarte mult cu metroul,mai ales pe ruta Militari-Preciziei.Va rog sa nu va suparati pe mine dar trebuie sa va spun ce se simte din perspectiva calatorului care,zilnic trebuie sa ia metroul spre Eroilor,urcindu-se in acele vagoane care vin dinspre Pacii(Preciziei),spre Angel Saligni:oroare!!In primul rand ca intotdeauna se miroase ''posibilitatea unui incendiu'',miroase a ars,ca si cum atunci ,in acea clipa sta sa arda ceva.....,apoi,ASPECTUL VAGONULUI, cu toate picturile ''dadaiste'' ale tuturor aurolacilor din lumea asta....,apoi aglomeratia insuportabila, la orice ora din zi,din cauza spatiului,deja insuficient al bietului vagon de pe vremea(aceea)!Chiar nimeni nu s-a mai gandit si la cei care locuiesc in Militari ca au si ei nevoie de un pic de.....confort omenesc?Miroase ca la ghena de gunoi,usile nu se deschid decit cu ''slujbe'',anunturile se fac....eronat,ca si cum conductorii ar fi.....plecati pe alta lume,lumea se imbulzeste disperata sa apuce un loc(ca in Romania!!);VA TREBUI SA RENUNT LA METROU CA MULTI ALTI COLEGI DE-AI MEI, numai sa nu mai suport o asa umilinta(si pe banii mei!!).Chiar nu va dati seama de acea mizerie numita metroul de Preciziei,in care,zilele trecute,doi ''domni'' ,probabil din diplomatia americana,au fost nevoiti sa urce,TOTUSI?Stiti ce reactie au avut?Pai,in primul rand, se uitau la peretii vagonului-(sa nu cumva sa cada pe ei!)-si apoi i-a umflat un ras ''occidental'',de se zguduia tot trenul....Nu au zis decat atat:''Oh, MY God!Oh,My God!!'',exact ca atunci cand au cazut pe ei....THE TWIN TOWERS!!Or fi avut DREPTATE sau nu??!!??Oare nu ar fi cazul sa se mai schimbe ceva si in tara asta......anormala??????
Stimate doamna Mariana Mara
Stimata doamna Mariana Mara, Trenurile de metrou tip IVA, desi vechi, sunt supuse unui proces de intretinere zilnica, verificate periodic conform normelor si normativelor specifice, sunt asigurate pe deplin conditiile de siguranta circulatiei, fara de care nu este permisa iesirea niciunui tren in circulatie cu calatori.Va precizam ca Metrorex este in tratative pentru semnarea unui contract de achizitie a 16 trenuri noi de metrou. Odata cu livrarea acestora, care va avea loc in circa 2 ani de la semnarea contractului, trenurile vechi tip IVA, vor fi inlocuite din circulatia pe Magistrala 3: Anghel Saligny – Preciziei. Cu stima,,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 14.11.2011
17.11.2011
Stimati Domni,
VA MULTUMESC din suflet pentru promptitudinea raspunsului dumneavoastra si bunavointa de a clarifica atat de cordial,o problema ,care, in definitiv ne priveste pe noi,toti cetatenii, si calatori cu metroul;scopul spuselor mele nu a fost acela de a face o simpla caracterizare-virulenta!-a ceea ce se intimpla in aceasta zona a capitalei,ci mai degraba un ''diagnostic'' a ceea ce poate suporta un student vreo 6 ani pana isi finalizeaza studiile;nu as renunta pentru nimic in lume la metrou,pentru alt mijloc de transport(doar daca as avea poate un elicopter la scara!!),DAR, intr-adevar,situatia actuala....trebuie sa se schimbe(in BINE!!)!Si eu doresc democratie,mai ales ca am trait atatia ani in strainatate,de unde te intorci intotdeauna,plin de entuziasm si dorinta de mai bine!!!Mii de multumiri!!SUNTETI THE BEST!!SANATATE!!!
Mircea Stane
Buna ziua,
Sunt Mircea Stane din Buc, Dr. Taberei. Cu bucurie va anunt ca se lucreaza din plin in toata zona Valea Ialomitei, astazi, 11.11.11 ora 11:11.
Cand se va devia si troleibuzul 90, 91, 93?
Am o nelamurire: cum vor circula trenurile in zona strazii V. Ialomitei:
- traseul exista spre Raul Doamnei, cum va opri trenul si-n statia V.Ialomitei?
- intre Romancierilor si Brancusi va face o bucla pt V.Ialomitei?
- ce solutie ati stabilit acolo?
Va multumesc, domnule cel mai eficient director din adm. publica!
Buna ziua,
Va multumesc pentru ca ne urmariti si va intereseaza ce facem!
In zona str. Valea Ialomitei se va executa o incinta ce va adaposti un depou pentru trenurile de metrou, iar pe partea sudica va fi realizata statia de metrou pentru calatori.
Intrarea/iesirea spre/dinspre statia de metrou se va face cum bine ati intuit, printr-o ramificatie si galerii suprapuse din zona statiei Romancierilor, iar trenurile se vor imperechea cu cele care circula spre/dinspre statia Raul Doamnei. Studiem si solutia de prelungire a traseului cu o noua statie in zona Brancusi.
Troleibuzele se vor devia prin str. Valea Argesului pe str. Valea Oltului deindata ce va fi intregita reteaua de contact la care se lucreaza in prezent.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 14.11.2011
Dragos Stefan
Ma bucur ca sunteti in cercetari.
In cati ani le veti termina?
Astept sa imi incarcati cardul de calatorii. Imi puteti spune cand o sa il incarcati?
Thank You!
Stimate domnule Dragos Stefan
Urmare a solicitarii dumneavoastra inregistrata cu nr. M.01/13085/25.10.2011, va comunicam urmatoarele:
In urma cercetarii disciplinare Si administrative a aspectelor sesizate de dumneavoasta s-a constatat ca personalul de conducere a trenului nu a respectat sarcinile de serviciu si a fost sanctionat, in conformitate cu Statutului disciplinar al personalului din unitatile de transport, Regulamentul Intern al Metrorex si Codul Muncii.
Referitor la cererea dumneavoastra de a va fi incarcat cardul de calatorii, va informam ca nu exista baza legala pentru tratarea in acest mod a solicitarii dumneavoastra.
Cât priveste solicitarea de a va adresa scuze publice, acest lucru s-a produs deja, fapt pentru care va rugam sa accesati www.metrorex.ro – Pagina Calatorului.
Va multumim pentru faptul ca ne relatati problemele aparute in desfasurarea activitatii noastre si va asiguram ca vom lua toate masurile ce se impun pentru imbunatatirea calitatii serviciilor oferite.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 14.11.2011
George Tiriac
Buna ziua!
Sper ca adresa este corecta - nu am gasit un contact specific pentru Servicii Clienti.
As dori sa va aduc la cunostinta comportamentul unei angajate Metrorex, mai exact sambata la ora 16:00 in statia "Piata Iancului" - doamna de la ghiseu nu a vrut sa-mi dea numele. Povestea mea a inceput in momentul in care politicos, m-am dus s-o rog sa ma ajute sa trec de bariera, avand un bilet cu calatorii valide dar deteriorat si pe care pana acum prin bunavointa altor colege de-ale dansei l-am putut folosi (fiecare calatorie a fost notata pe bilet, acesta urmand sa-si piarda validitatea cand toate calatoriile platite au fost efectuate - am fost in situatii similare in alte capitale Europene unde s-a procedat la fel). Raspunsul a fost scurt "vedeti punctul 2" de pe bilet, dar mai socant a fost ce urmeaza:
Eu: "nu va cer decat sa ma ajutati, precum au facut-o cu amabilitate si colegele dumneavoastra"
Reprezentant METROREX: "va rog sa va uitati la punctul 2 de pe bilet"
Eu: "inteleg, pana acum am putut fi ajutat; sa inteleg ca nu vreti sa ma ajutati?"
Reprezentant METROREX: "NU VREAU SA VA AJUT".
Mi-a venit greu sa cred ca acesta e raspunsul, asa ca am intrebat din nou si mi-a fost confirmata temerea: doamna chiar refuza sa ma ajute, ascunzadu-se dupa un disclaimer.
Tin sa mentinez ca inteleg de ce Metrorex nu-si poate asuma responsabilitatea bileteleor deteriorate, dar raspunsul doamnei nu a fost deloc unul pe care sa-l merite un calator (implicit si client).
Inspre un Bucuresti mai civilizat,
Stimate domn George Tiriac
Urmare a sesizarii dumneavoastra inregistrata cu nr M.01/12813/19.10.2011, va comunicam urmatoarele:
Asa cum dumneavoastra recunoasteti in sesizare, cartela era deteriorata. Prin urmare salariata noastra nu putea sa va permita accesul la metrou, avand in vedere ca pentru tratarea unor astfel de cazuri sunt stabilite reglementari stricte prin care se interzice accesul.
Chiar si pe cartela magnetica se specifica faptul ca „in cazul deteriorarii cartelei magnetice din vina cumparatorului, Metrorex este absolvita de orice raspundere”.
Asa se explica refuzul salariatei noastre de a va ajuta si consideram ca, acest refuz nu trebuie interpretat ca un comportament nepotrivit fata de calatori, ci ca o exercitare corecta a atributiilor de serviciu. Totusi, suntem de acord ca o exprimare precum “nu vreau sa va ajut”, nu are ce cauta in vocabularul unui salariat Metrorex, prin urmare am atentionat in cadrul instruirii periodice intreg personalul asupra acestui aspect.
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 10.11.2011
Ciprian Negru
Buna ziua!
As dori sa reclam un incident intamplat azi, 21.10.2011, orele 10, la statia de metrou Nicolae Grigorescu, intrarea dinspre Nicolae Grigorescu.
In primul rand, as dori sa mentionez ca n-am avut niciodata probleme cu personalul de la metrou care este unul dintre cele mai profesioniste din domeniu, mereu respectuos si mereu in serviciul cetatenilor. De asemenea, as dori ca incidentul sesizat sa aiba ca rezultat cel mult o mustrare si in niciun caz desfacerea contractului de munca al unei persoane care e posibil sa-si sustina familia din salariul de la metrorex (cu toate ca il primeste datorita taxelor si impozitelor pe care le platesc, precum si din biletele si abonamentele achizitionate).
Ajuns la statia de metrou, m-am dus la casierie sa-mi cumpar o cartela cu 2 calatorii. Doamna vorbea la telefon, asa ca i-am atras atentia ca astept pentru a cumpara o cartela. Doamna mi-a raspuns ca nu e cazul sa bat in geam pentru ca m-a vazut. Eu i-am spus ca a avut dreptate un priten care spunea ca la metrou toate functionarele vorbesc la telefon incontinuu. Iar acum urmeaza partea care m-a deranjat. Doamna, intr-o atitudine net ofensiva, a inceput sa ma tutuie, ceea ce cred eu, este o lectie de baza pe care trebuie sa o aiba orice lucreaza la metrou, indiferent cu cine ar vorbi. Raspunsul ei a fost "da' tu nu vorbesti la telefon?" I-am raspuns respectuos ca eu nu sunt in interes de serviciu. Ea mi-a zis ca vorbeste in interes de serviciu. Aici este al doilea lucru care m-a deranjat, intrucat parerea mea este ca atata timp cat astept la ghiseu pentru a cumpara un bilet, nu poate exista un interes de serviciu (pentru o casiera) mai mare decat clientul Metrorex. Impertinenta Doamnei m-a lasat fara grai, asa incat am fost nevoit sa plec, desi am mai auzit niste urelete pe care nu am putut sa le disting corect.
Va multumesc pentru intelegere si astept cu interes numarul de inregistrare al cererii mele, precum si raspunsul la sesizarea facuta.
O zi buna!
Stimate domn Ciprian Negru
Urmare a sesizarii dumneavoastra inregistrata cu nr. M. 01/13006/24.10.2011, va comunicam urmatoarele:
Va multumim pentru faptul ca apreciati personalul de la metrou, dupa cum mentionati, pe care il considerati „profesionist, respectuos, in serviciul cetatenilor”. S-a dispus o cercetare, in urma careia salariata noastra a recunoscut ca a vorbit la telefon in timp ce dumneavoastra ati solicitat o cartela. Discutia era insa in interes de serviciu, asa cum sustine aceasta.
Intradevar, in situatia relatata de dumneavoastra trebuia sa primeze satisfacerea calatorului; pentru ca astfel de incidente sa nu se mai repete pe viitor, a fost atentionata persoana in cauza si s-au luat masuri de instruire a angajatilor.
Va cerem scuze pentru cele intamplate, va multumim pentru faptul ca ne relatati problemele aparute in desfasurarea activitatii noastre si va asiguram ca vom lua toate masurile ce se impun pentru imbunatatirea calitatii serviciilor oferite.
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 09.11.2011
Tudor Ionescu
Buna ziua,
Ma numesc Tudor Ionescu si sunt de origine bucurestean, traitor in Londra. Va scriu aceste randuri, in primul rind pentru a-mi exprima multumirea fata de serviciile metroului bucurestean, cu care calatoresc atunci cand sunt acasa. Este unul din cele mai curate si mai frumoase metrouri din Europa (cel putin pe unde am calatorit eu). Deasemenea, din punct de vedere al calatorului, apreciez si eforturile care se fac pentru aducerea sistemului informational la un nivel cat mai bun pe reteaua de metrou. Aici vine insa si ochiul putin critic si ceva mai umblat. As dori sa fac cateva sugestii in ceea ce priveste afisarea informatiilor in trenuri, in limba engleza. Eu cred ca importanta anuntului intr-o limba straina este foarte foarte important, atit pentru turismul international, cat si pentru parte economica si de afaceri. O buna informare a cetateanului strain inseamna respect si conduce la utilizarea cat mai intensa si mai frecventa de catre acesta a metroului bucurestean. Mai mult, acel cetatean poate face si o foarte buna reclama pentru Metrorex. Sa intru in detalii. Anuntul directiei trenului se face scriind efectiv directia, urmat de numele statiei, care creeaza confuzie. Ce as propune eu? Programarea afisajului sa scrieTren in directia BERCENIpe romaneste siTrain (is) for BERCENIpe engleza. Apoi la indicarea peronului de iesire, pe romaneste e clar ce se spune si e si corect. Dar pe engleza anuntul creeaza confuzie. De exemplu se spune "Next stop PIATA UNIRII. LEFT side".Corect si de inteles pentru orice persoana cu minime cunostinte de engleza esteNext stop/station is PIATA UNIRII. Exit to the LEFT. Despre anuntul legaturilor cu alte linii/magistrale as spune ca exprimarea "Link with Mx" este deficitara! "Link" nu se foloseste pe post de legaturi de transport de genul asta. Ideea care este? Ideea este ca poti schimba trenurile. Astfel traducerea naturala si simpla esteChange for Mx. Cum ar arata un anunt complet in engleza, pentru mine ca turist? Sa zicem ca sunt pe M2 merg spre Tineretului si ajung la Piata Unirii intr-un tren care merge in directia Berceni: This train is for BERCENI. The next station is PIATA UNIRII 2. Change for M1 and M3. Alight for Unirea Shopping Centre, The Old City District and the Houses of Parliament. Exit to the LEFT. Se poate si o varianta un pic mai scurta. Train for BERCENI. Next stop is PIATA UNIRII 2. Change for M1 and M3. Alight for Unirea Shopping Centre, The Old City District and the Houses of Parliament. Exit to the LEFT. Inteleg ca memoria afisajelor este limitata. OK, atunci in loc de "left side", se poate arata locul de iesire printr-o sageata, vezi metroul Romei unde se folosesc semnele *'>>'* sau *'<<'*. Astfel se elimina cateva cuvinte si se pastreaza din memorie. Atunci anuntul ar putea arata cam asa. Te uiti spre coada trenului. >>Train is for BERCENI Next stop is PIATA UNIRII 2 Change for M1 and M3<<' Alight for Unirea Shopping Centre, The Old City Centre and the House of People Te uiti pe directia trenului. Train is for BERCENI Next stop is PIATA UNIRII 2 Change for M1 and M3 << Alight for Unirea Shopping Centre, The Old City Centre and the House of People Acestea sunt doar niste exemple, mici sugestii propuse dvs. spre studiu. Dupa cum vedeti mi se pare foarte importanta si precizarea obiectivelor zonei, acestea putand fi stabilite de comun acord cu serviciile specializate din cadrul PMB. Cu stima, Tudor Ionescu
Stimate domn Tudor Ionescu
Urmare a propunerii dumneavoastra inregistrata cu nr. M.01/13448/01.11.2011, va comunicam urmatoarele:
Vom analiza sugestiile dumneavoastra tinând insa cont si de limitarea hardware si software ale sistemului de informare a pasagerilor care a fost proiectat si dezvoltat in perioada 2004-2006. Contractul cu furnizorul trenului este incheiat, asa incât orice modificare a hardware-ului sau software-ului acestui sistem implica cheltuieli suplimentare pe care Metrorex nu si le poate permite in acest moment. Limitarile mai sus mentionate, textul destul de extins de la statiile cu ramificatii (Eroilor si N.Grigorescu) precum si multitudinea liniilor de transport de suprafata la statiile din zona centrala a orasului ne-au impins catre utilizarea unui text cât mai prescurtat in limba engleza. Transmiterea in mod continuu a unor mesaje curgatoare pe afisaj este obositoare pentru ochi, calatorul nemaiacordand practic atentie afisajului pe care se succed permanent informatiile necesare.
Sugestia privind utilizarea semnelor „ >> “ nu se poate aplica, deoarece semnalul transmis de catre calculatorul specializat in lungul trenului la toate afisajele este unic, semnalul nu poate fi impartit pentru afisajele din capatul vagonului catre directia de mers si din capatul opus (sageata apare pe parti opuse la cele doua afisaje in cazul propus). Operatorii de metrou nu includ informatii privind obiectivele turistice; consideram ca introducerea unor astfel de date se poate face pe unele harti eventual special dedicate si nu pe afisajele din vagoane care au o cu totul alta destinatie pentru publicul calator. Va multumim pentru aprecieri si pentru sugestii.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
Ing. Gheorghe Udrişte
Data: 04.11.2011