Draga Metrorex
Merg zilnic cu metroul si deja am tinut prea mult in mine toate frustrarile adunate de-a lungul timpului. Cum e posibil ca dimineata la orele de varf sa stau sa astept cate 9-10 minute in statia Piata Muncii sa vina metroul spre Piata Victoriei? E incredibil ca pana in ora 9:30 AM sa existe asemenea delay-uri intre statii in conditiile in care, metroul ala vine de la capat, si anume Dristor unde de obicei mai sta si acolo tot cam 10 minute in statie. Asta as putea intelege, Dristor este statie de legatura, lumea trebuie sa aiba timp sa ajunga de la un peron la altul, dar chiar si asa mi se pare mult.
Alta problema ar mai fi seara cand cobor la Piata Victoriei si incerc sa ajung la peronul catre Piata Muncii. In ultima vreme asta se dovedeste a fi o adevarata aventura a nervilor. Nu mi se pare normala imbulzeala care se creaza din ambele sensuri - oameni care ar vrea sa intre in metroul catre Berceni, dar nu au unde; si oamenii de pe peron care ar vrea sa ajunga la cealalta magistrala, dar nici ei nu au unde. Ati adus intr-o seara niste politisti care sa fluidizeze traficul, saracii pareau pierduti in spatiu si erau degeaba acolo, mai mult incurcau.
Ce-i drept, aici e si vina oamenilor care se imbulzesc care mai de care, fara sa tina cont de nimic si nimeni, dar totusi ati putea incerca sa luati unele masuri.
Ajungem si la abonamentul de 62 de calatorii: minunata decizie sa il scoateti! Ieri mi-am refacut abonamentul si ghici ce? Mi s-a dat o cartela de 62 de calatorii, care de fapt e nelimitata. Am vazut-o si m-au cam apucat putin nervii.
Momentan cam atat, dar lista e lunga!
D.J.
Stimata doamna D.J.,
Intervalele de circulatie sunt stabilite in urma analizarii unor criterii tehnice. Astfel, conform graficului de circulatie in vigoare, in zilele lucratoare, pentru Magistrala 1, in timpul orelor de varf de trafic, intervalul este de 6 minute, iar pe tronsonul comun cu Magistrala 3, respectiv Eroilor – Nicolae Grigorescu, intervalul este de 3-4 minute. In afara orelor de varf de trafic, intervalul este de 10 minute, respectiv de 5 minute.
Analizand inregistrarile referitoare la circulatia trenurilor din data de 11.02.2016, pe Magistrala 1, in intervalul orar 08:00-10:00, nu a fost nici o depașire a intervalului de circulatie. Mentionam ca intervalele de circulatie pot sa fie depasite cu 2-3 minute, deoarece sunt influentate si de timpul de stationare in statii, care in multe cazuri este prelungit de fluxurile mari de calatori. In acest fel, este afectata circulatia tuturor trenurilor de pe magistrala respectiva.
La statiile capat de magistrala – asa cum este si statia de metrou Dristor 2 la care faceti referire – se face regularizarea intervalului de circulatie intre trenuri, plecarea acestora fiind determinata de pozitia celorlalte trenuri de pe Magistrala 1. De asemenea, este avuta in vedere si sincronizarea cu trenurile care circula pe Magistrala 3, deoarece dupa statia Nicolae Grigorescu se trece la succesiunea alternativa a trenurilor ce circula pe aceste doua magistrale pe tronsonul comun dintre statiile Nicolae Grigorescu si Eroilor.
In cazul celor doua statii de la Piata Victoriei, graficul de circulatie este conceput astfel incat sa fie evitata sosirea simultana a trenurilor si crearea unui flux de calatori foarte mare in acel spatiu de corespondenta intre statii. Dupa cum am precizat si mai sus, circulatia trenurilor este afectata, dinamic, de fluxurile de calatori, prelungind stationarea trenurilor in statii si decalarea graficului de circulatie. Acest fapt produce uneori sosirea simultana a unor trenuri, avand consecintele pe care le‑ati constatat si dumneavoastra. De asemenea, ati constat ca Metrorex incearca, prin mijloacele pe care le are la dispozitie, sa aduca un plus de civilizatie in deplasarea calatorilor. Mai mult, prin regulamentul de calatorie afisat in statii si trenuri, pentru o fluidizare a traficului calatorilor, Metrorex face recomandari de a se circula numai pe partea dreapta a sensului de mers (regula numarul 2), precum si pastrarea libera a cailor de acces in vagoane (regula numarul 13). O deplasare confortabila, tine mai degraba de gradul de civilizatie al concetatenilor nostri, ca si vorbitul tare sau muzica ascultata la un volum deranjant. Sunt aspecte care pot fi atenuate si prin atitudinea civica pe care ar trebui s-o avem cu totii.
In ceea ce priveste neconcordanta intre informatiile ce apar pe cartela, respectiv denumirea de abonament lunar cu 62 calatorii, in loc de abonament lunar cu numar nelimitat de calatorii, aceasta se explica prin faptul ca, odata cu majorarea de tarif si eliminarea abonamentului lunar cu 62 calatorii din oferta comerciala Metrorex, stocul de cartele abonament lunar cu 62 calatorii (pentru achizitionarea caruia s-au platit bani si care trebuia valorificat), a fost folosit in noi circumstante. Astfel, cartelele au fost redenumite si vandute ca abonamente lunare cu numar nelimitat de calatorii. Pentru a respecta caracteristicile unui abonament cu numar nelimitat de calatorii, pe spatele acestora s-a stampilat noua denumire a cartelei, precum si restrictia de temporizare de 15 minute intre validari. Toate demersurile intreprinse ca urmare a majorarii de tarif (inclusiv completarea in evidentele contabile), s-au facut respectand prevederile legale in vigoare. Va asiguram ca situatia reclamata este una temporara si va dura pana la epuizarea stocului de cartele existent.
Va cerem scuze pentru disconfortul creat si apreciem faptul ca monitorizati calitatea serviciilor oferite si, cu precizarea ca regretam astfel de incidente, va recomandam sa aveti deplina incredere in serviciile noastre, chiar daca uneori intampinam si unele disfunctionalitati, care de altfel, sunt inerente intr‑o activitate de serviciu public de transport calatori.
Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Marin ALDEA
A.M.
Ana Munteanu-16.11.2015
Buna ziua,
Vreau sa va aduc la cunostiinta faptul ca la statia de metrou Lujerului, intrarea dinspre CORA, la magazinul de jos, din dreapta, se fumeaza! In interiorul magazinului vanzatoarea de acolo fumeaza nestingherita sub privirea agentului de paza care sta la cativa metrii.
Am vazut acest lucru sambata, 14 nov, in jur de ora 10:00. In conditiile incendiului de la Colectiv, a legii care vrea sa stopeze fumatul in spatiile publice si faptul ca fumatul este strict interzis la metrou va rog sa luati in serios aceasta sesizare. As dori un nr de inregistrare a acestei sesizari si un raspuns.
Multumesc,
A.M.
Stimata doamna A.M.,
Urmare a sesizarii dumneavoastra inregistrati cu numarul M.01/15038/17.11.2015 va comunicam urmatoarele:
Fumatul este interzis in metrou conform Legii 150/2005, art. 2 lit. l, iar aceasta interdictie este adusa la cunostinta calatorilor atat prin afisele autocolante lipite pe usile de acces din statie, cat si prin mesajele difuzate prin instalatiile de sonorizare. Aceasta lege se aplica si in cazul salariatilor Metrorex si nu numai. Va multumim ca utilizati serviciile noastre, va cerem scuze pentru disconfortul creat si, totodata, apreciem interesul dumneavoastra un imbunatatirea activitatii noastre. Cu stima,
DIRECTOR GENERAL
ing. Catalin HOMOR
Data: 04.12.2015
S.A.
Economica.net
In atentia domnului S.A.
Stimata domnule S.A. ,
Referitor la articolul "Metroul de Drumul Taberei va merge cu rable de 30 de ani, ce trebuiau casate. Metrorex: Au defectiuni, dar sunt sigure" publicat pe site-ul Economica.net, va solicitam urgent urmatorul drept la replica:
Pentru o informare corecta a opiniei publice, va rugam sa prezentati integral raspunsul Metrorex :
„Trenurile de metrou care vor circula pe Magistrala 5 vor fi din parcul de inventar al Metrorex. In functie de traficul de calatori, pentru asigurarea capacitatii de transport pe Magistrala 5, tronsonul I, vor fi minim 8 trenuri si maxim 13 trenuri. De asemenea, asigurarea cu necesarul de trenuri pentru Magistrala 5 nu va afecta parcul de exploatare sau intervalul de circulatie aferent Magistralelor 1, 2, 3 si 4.
In cazul introducerii in circulatie a trenurilor de tip BM1 - IVA, acestea vor indeplini in totalitate conditiile tehnice si de siguranta impuse. De asemenea, acestea vor circula pana la finalizarea achizitionarii trenurilor pentru Magistrala 5, tronsonul I. In acest sens precizam ca in cadrul Contractului nr. 79/2014 incheiat cu firma CAF pentru achizitia a 8 trenuri de tip BM3, intervalul de livrare a acestora este cuprins intre martie si iunie 2016.
In acest moment nu preconizam sa avem un deficit de material rulant pentru asigurarea capacitatii de transport pe Magistrala 5, tronsonul I.
La textul initial se adauga:
"La acest moment, Metrorex impreuna cu consultantul de specialitate, asocierea Sistra-Metroul SA si furnizorul serviciilor de mentenanta Alstom Transport, analizeaza ce tip de tren din parcul de inventar al Metrorex va fi utilizat pe magistrala 5 de metrou, urmand ca la finalizarea acestei analize, Metrorex sa comunice opiniei publice tipul de tren care va fi utilizat temporar pe Magistrala 5".
Asa cum se poate observa, ati omis conditionalul din raspunsul nostru, textul dvs. fiind incomplet: Acestea vor indeplini in totalitate conditiile tehnice si de siguranta impuse" ( citat din articolul Economica.net). Informatia privind utilizarea trenurilor vechi de metrou (IVA) pe magistrala 5 nu a fost furnizata de catre Metrorex, pentru ca nu contine inceputul frazei: "In cazul introducerii" care ar fi definit clar posibilitatea si nu certitudinea actiunii.
“In cazul introducerii in circulatie... este o locutiune circumstantiala de conditie (conditionala) pe care dvs. in calitate de jurnalist sunteti obligat sa o evidentiati intr-un articol ce se doreste a fi corect, intrucat omiterea ei schimba sensul raspunsului.
Convinsi fiind ca este o simpla scapare lingvistica va rugam sa publicati cat se poate de repede punctul de vedere al Metrorex. Multumim! Cu stima,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Catalin HOMOR
Data: 15.07.2015