Data: 24.07.2020
24.07.2020
Finalizarea proiectului major “Magistrala 4. Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Straulesti”
Metrorex informeaza ca, incepand cu data de 15.07.2020, s-a pus in functiune “Sistemul de siguranta si automatizare a traficului” pe “Magistrala 4. Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Straulesti” (cod SMIS 2014+111325). Prin finalizarea acestui proiect se imbunatatesc conditiile de trafic prin scaderea timpilor de succedare, astfel:
• in zilele lucratoare (luni – vineri), intervalul de succedare scade de la 12 minute la 7 minute;
• in weekend (sambata - duminica), intervalul de succedare scade de la 12 minute la 9 minute.
De asemenea, numarul de trenuri in parcurs creste de la 4 la 6 trenuri. Proiectul extinde Magistrala 4 de metrou in zona de nord-vest a Bucurestiului cu inca doua statii, Laminorului si Straulesti, cu tuneluri si galeriile de legatura aferente, acesta fiind obiectivul principal.
Proiectul a fost finantat din fonduri structurale in cadrul Programului Operational Sectorial –Transport 2007-2013 (POS-T) pana in anul 2015 si ulterior aprobat pentru fazare in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM).
Valoarea totala a proiectului in cadrul POS-T a fost de 432.775.217 lei, din care valoarea totala eligibila a fost de 286.252.047 lei. Contributia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune – in proportie de 85% din valoarea eligibila a proiectului – a fost de 243.314.240 lei.
In cadrul POIM, valoarea totala a proiectului a fost de 318.285.293,61 lei din care valoarea totala eligibila a fost de 200.965.212 lei. Contributia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune – in proportie de 85% – a fost de 170.820.430,20 lei.
Proiectul a inceput la data de 14.09.2012 si se va finaliza la data de 07.03.2023, data ce cuprinde si perioada de garantie si notificare a defectelor.
Obiectivele specifice ce au fost atinse prin punerea in functiune a Magistralei 4 de metrou:
• Facilitarea legaturii dintre sectorul 1 Bucurestii Noi, zona Parc Bazilescu– Straulesti si centrul orasului, dar si extinderea retelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce are o lungime construita de 1,89 km si un numar de 2 statii.
• Imbunatatirea confortului calatorilor si a eficacitatii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizeaza durata de deplasare pe coridorul deservit.
Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la realizarea urmatoarelor obiective generale:
• Cresterea eficientei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o asigura noul transport subteran.
• Reducerea poluarii (gaze de esapament, zgomot, vibratii) prin degrevarea transportului de suprafata atat public, cat si privat cu implicatii importante asupra imbunatatirii calitatii vietii din punct de vedere al conditiilor de mediu.
• Cresterea atractivitatii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, in consecinta, reducerea numarului de accidente, reducerea degradarii drumurilor, realizarea de economii de carburanti si intretinere, reducerea timpului de deplasare etc. Proiect cofinantat din Fondul de Coeziune prin
Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013 si Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.