Data: 17.01.2017
17 Ianuarie 2017
Metrorex continua seria de masuri pentru deplasarea in siguranta a calatorilor intre statiile de corespondenta Metrorex continua seria de masuri pentru deplasarea in siguranta a calatorilor intre statiile de corespondenta Piata Unirii 1 – Piata Unirii 2 si Piata Victoriei 1 – Piata Victoriei 2, ca urmare a situatiilor de supraaglomerare semnalate la orele de varf.
Astfel, incepand cu data de 10.01.2017, echipe mixte formate din angajati Metrorex, Politia Metrou, agenti de paza, reprezentanti ai Jandarmeriei si ai ISU sunt prezente in intervalele orare 07.30-10.00 si 16.30 – 19.00, in cele patru statii de metrou, pentru coordonare si interventie in caz de necesitate.
De asemenea, fiecare agent de statie va fi prezent in aceste statii, pentru a transmite Dispeceratului Central evolutia situatiei din teren. In cazul aglomerarii pasajelor de trecere, se fac anunturi repetate de informare a calatorilor cu privire la restrictionarea temporara a accesului inaintea aparatelor de taxare precum si pentru stationarea la nivel peron sau vestibul. In plus, vor fi montate benzi de restrictionare a accesului, amplasate inaintea aparatelor de validare.
Reamintim calatorilor ca Metrorex functioneaza la capacitate maxima, cu 65 de trenuri, in intervalele cu varf de trafic (7:00 - 9:00 si 17:00 - 19:00), pe toate magistralele.
Intervalul cu varf de trafic va fi extins pana la descongestionarea aglomeratiei din statii.
Astfel, se circula: ·
- Magistrala 1 - 22 trenuri si 1 rezerva
- Magistrala 2 - 21 trenuri si 1 rezerva
- Magistrala 3 - 15 trenuri
- Magistrala 4 - 4 trenuri si 1 rezerva
In plus, se asigura succesiunea trenurilor la un interval de:
- maxim 3 minute la orele de varf pe Magistrala 2
- 2-3 minute, pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3 (Eroilor – Nicolae Grigorescu)
- 5-6 minute in restul timpului.
Metrorex reaminteste ca, inca din septembrie 2016, Directorul General al Metrorex a emis o decizie prin care a fost aprobat “Planul pentru Organizarea Comandamentului pentru Preintampinarea si Combaterea Efectelor Inzapezirii” pentru iarna 2016 – 2017, din care mentionam urmatoarele masuri, luate inca de la acea data:
- desemnarea de responsabili pentru: - evacuarea zapezii din depouri - curatarea accesurilor si drumurilor de acces la magazii, depozite - curatarea si evacuarea zapezii pe timp de zi si noapte la accesurile in statiile de metrou si din zona lifturilor - asigurarea permanenta a fortei de munca (repartizarea pe subunitati a statiilor de metrou)
- aprovizionarea -cu material specific interventiilor de deszapezire;
- monitorizarea permanenta a activitatilor de catre Dispecerul Central de serviciu.
In data de 6.01.2017, Directorul General a dispus:
- suplimentarea echipelor de interventie pentru deszapezirea accesurilor in statiile de metrou; Ø deplasarea in teren a personalului din conducere, pentru monitorizarea situatiei si asigurarea implementarii masurilor luate in aceasta perioada;
- functionarea la capacitatea maxima de trenuri, in intervalele cu varf de trafic (7:00 - 9:00 si 17:00 - 19:00), pe toate magistralele, respectiv 65 de trenuri.
Din data de 11.01.2017 si pana in prezent, Metrorex a continuat implementarea de noi masuri:
- mobilizarea suplimentara a peste 100 de angajati pentru deszapezirea zonelor de acces in statiile de metrou; Ø solicitarea si primirea sprijinului autoritatilor de ordine si siguranta publica - Politia Metrou, si Jandarmerie (cu ajutorul Prefecturii Bucuresti), pentru dirijarea calatorilor in statiile cu un trafic crescut – Piata Unirii si Piata Victoriei (1 si 2);
- limitarea accesului in statii, in fata validatoarelor si la nivelul peronului, pentru perioade scurte de timp, pentru siguranta transportului si evitarea supraaglomerarii pasajelor de trecere, in special la statiile de corespondenta;
- asigurarea succesiunii trenurilor la un interval de: · maxim 3 minute la orele de varf pe Magistrala 2; · 2-3 minute, pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3 (Eroilor – Nicolae Grigorescu); · 5-6 minute in restul timpului.
- evitarea in perioada de varf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele statiilor unde se inregistreaza un trafic mare de calatori, iar infrastructura si instalatiile aferente nu permit o dispersare optima a calatorilor (Piata Unirii, Piata Victoriei, Dristor);
- suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micsorarea timpilor de intoarcere a trenurilor la capetele de magistrale, prin preluarea rapida a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor.