Data: 11.07.2014
11 iulie 2014
In primele trei zile de la punerea in functiune, cele doua trenuri Dunarea si Mures – produse de CAF Spania – au parcurs 2.257 km, transportand un numar de circa 62.500 calatori.
In perioada mentionata, pe Magistrala 2 de metrou au circulat in total un numar de circa 450.000 calatori, trenurile noi preluand circa 14 % din traficul total.
Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, latimea de 3,2 m si are capacitatea de a transporta un numar de 1.200 de calatori.
Viteza maxima este de 80 km/h, iar viteza comerciala este de 40 km/h.
Trenurile de metrou vor fi puse in circulatie pe magistrala a doua de metrou, esalonat, in semestrul II al anului 2014.
Introducerea in serviciul comercial a trenurilor realizate de firma CAF va avea ca rezultat direct:
- imbunatatirea conditiilor de siguranta si a confortului calatorilor prin suplimentarea numarului de bare de sustinere, suplimentarea numarului de scaune (6 pentru fiecare tren), amenajarea unui loc special pentru biciclete;
- imbunatatirea accesibilitatii persoanelor cu mobilitate redusa in/din tren, precum si la dotarile trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare si avertizare exterioara sonora si vizuala a deschiderii/inchiderii usilor de acces ale trenului, crearea a doua spatii special amenajate pentru fixarea si asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comanda a deschiderii locale a usilor trenului, micsorarea distantei dintre peron si tren (de la 105 mm la 70 mm), banda fluorescenta la pragul usilor pentru accesul calatorilor in vagon;
- inlocuirea in totalitate a parcului de trenuri de constructie veche mentinut in circulatie pe magistralele 1, 2 si 3;
- scaderea consumului de energie electrica cu aproximativ 5 % (datorita implementarii unor solutii tehnice performante in ceea ce priveste tractiunea si franarea trenurilor);
- scaderea costurilor cu mentenanta pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % fata de costul suportat pentru trenurile de constructie veche; - imbunatatirea sigurantei in exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protectie si operare de ultima generatie.