Data: 08.07.2014
08 iulie 2014
Noile trenuri realizate de firma CAF Spania, vor fi puse in functiune cu calatori in data de 9 iulie 2014. Trenurile au fost cumparate in urma incheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, in valoare de 97.012.450 Euro fara TVA, privind achizitia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit in urma unei licitatii publice internationale.
In conformitate cu prevederile contractului, primele 4 trenuri sunt realizate la Beasain – Spania, iar urmatoarele 12 trenuri sunt asamblate final la Atelierele Grivita din Bucuresti..
Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, latimea de 3,2 m si are capacitatea de a transporta un numar de 1.200 de calatori. Viteza maxima este de 80 km/h, iar viteza comerciala este de 40 km/h..
Din luna decembrie 2013 trenurile de metrou au inceput sa soseasca esalonat la Bucuresti. In perioada ianuarie – iunie 2014, trenurile de metrou produse de firma CAF au efectuat un program de probe statice/dinamice de tip si un program de probe dinamice de anduranta (de parcurgere a 20.000 km de catre primul tren si 2.000 km de catre celelalte trenuri), pentru obtinerea Agrementului tehnic feroviar – document eliberat de Autoritatea Feroviara Româna si care certifica faptul ca trenul fabricat de CAF indeplineste conditiile impuse de standardele interne si internationale, pentru utilizarea in domeniul transportului de calatori cu metroul. Trenurile de metrou vor fi puse in circulatie pe magistrala a doua de metrou, esalonat, in semestrul II al anului 2014..
Introducerea in serviciul comercial a trenurilor realizate de firma CAF va avea ca rezultat direct:.
- imbunatatirea conditiilor de siguranta si a confortului calatorilor prin suplimentarea numarului de bare de sustinere, suplimentarea numarului de scaune (6 pentru fiecare tren), amenajarea unui loc special pentru biciclete;.
- imbunatatirea accesibilitatii persoanelor cu mobilitate redusa in/din tren, precum si la dotarile trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare si avertizare exterioara sonora si vizuala a deschiderii/inchiderii usilor de acces ale trenului, crearea a doua spatii special amenajate pentru fixarea si asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comanda a deschiderii locale a usilor trenului, micsorarea distantei dintre peron si tren (de la 105 mm la 70 mm), banda fluorescenta la pragul usilor pentru accesul calatorilor in vagon;
- inlocuirea in totalitate a parcului de trenuri de constructie veche mentinut in circulatie pe magistralele 1, 2 si 3;
- scaderea consumului de energie electrica cu aproximativ 5 % (datorita implementarii unor solutii tehnice performante in ceea ce priveste tractiunea si frânarea trenurilor);
- scaderea costurilor cu mentenanta pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % fata de costul suportat pentru trenurile de constructie veche;
- imbunatatirea sigurantei in exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protectie si operare de ultima generatie.