Data: 16.05.2014
16 Mai 2014
Incepand cu dimineata zilei de 10 mai 2014 primul tren furnizat de firma spaniola CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES, S.A. (CAF), respectiv trenul 1301-2301 – „Dunarea”, a inceput programul de probe dinamice „de anduranta”, prezenta acestuia in peisajul cotidian al sistemului nostru de transport devenind o certitudine. In perioada 08.01–05.05.2014, in timpul in care serviciul comercial pentru calatori era sistat – preponderent in cursul noptilor – s-au desfasurat in reteaua de metrou probele dinamice „de tip” cu primele 2 trenuri de metrou furnizate de firma CAF. La aceste probe au participat reprezentantii Autoritatii Feroviare Române (AFER), in vederea obtinerii de catre producatorul trenurilor, a „Agrementului tehnic feroviar”, document care certifica faptul ca trenurile noi corespund tuturor cerintelor tehnice si de siguranta impuse de standardele românesti si europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, document care se elibereaza numai de catre AFER. Obtinerea „Agrementului tehnic feroviar” de catre producatorul trenurilor reprezinta o cerinta obligatorie legala (in conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 290/2000) si contractuala, pentru ca noul tren sa poata fi introdus in serviciul comercial, respectiv pentru a fi utilizat in procesul de transport al calatorilor.
In conformitate cu prevederile contractuale, primul tren furnizat de catre firma CAF, dupa efectuarea tuturor testelor dinamice „de tip”, trebuie sa parcurga in cadrul unor probe dinamice „de anduranta” un numar de 20.000 km pentru primul tren si 2.000 km pentru celelalte trenuri in conditii reale de exploatare. Acestea vor circula fara calatori, intercalat printre celelalte trenuri cu calatori pe Magistralele de metrou 1, 2 si 3.
Pentru ducerea la indeplinire a acestei cerinte contractuale, trenul 1301-2301 – „Dunarea” a parcurs pâna la data de 16 mai 2014 un numar de 4.184 km din cei 20.000 km necesari a fi parcursi pentru a fi realizata si admisa proba dinamica „de anduranta”. In acest moment probele se efectueaza intre statiile de metrou Berceni si Pipera, pe Magistrala 2 de metrouMetrorex a incheiat in anul 2011 un contract de achizitie a 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF. Trenurile de metrou realizate de catre aceasta firma au inceput sa soseasca la Bucuresti incepand cu luna decembrie 2013. In acest moment sunt receptionate preliminar 6 trenuri care se afla in diverse stadii de testare dinamica de tip/serie pe reteaua de metrou.