Data: 16.12.2013
16 Decembrie 2013.
Metrorex informeaza publicul despre faptul ca au sosit în Bucuresti primele doua trenuri noi de metrou CAF.
Atat ele cat si celelalte 14 achizitionate vor fi puse în circulatie cu calatori dupa finalizarea testelor de tip, obtinerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviara Romana (AFER) si efectuarea probelor de anduranta în circulatie normala fara calatori (20.000km).
Se estimeaza punerea în circulatie cu calatori a primelor trenuri CAF pana în luna mai a anului viitor.
Noile trenuri CAF sunt compuse din cate sase vagoane unite prin burduf, au sistem de tractiune si de franare controlat cu microprocesor, caroseria realizata din otel inoxidabil, sistem îmbunatatit de bare de sprijin pentru calatori, usi culisante cu autoblocare si protectie la prinderea persoanelor între usi.
Trenurile au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuita în cei 114 m lungime, si patru motoare care pot dezvolta o viteza de 80 km/h.
Pentru asigurarea compatibilitatii tehnice si de exploatare integrala, Metrorex a achizitionat, cu 4.940.000 euro fara TVA, si 16 seturi de sisteme de protectie si conducere automata a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul si punerea lor în functiune).
Cele 16 trenuri CAF costa 97 de milioane de euro, fara TVA. Doar primele patru provin integral din Spania, restul de 12 urmand a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivita.
Achizitia celor 16 trenuri de metrou este prevazuta în Acordul de finantare pentru modernizarea metroului din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii în toamna anului 2009.
Banii pentru noile trenuri sunt asigurati atat din credite BEI, cat si de la bugetul de stat.
Noile trenuri de metrou au cate doua locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusa, au un sistem de autodiagnoza care informeaza imediat mecanicul asupra eventualelor defectiuni ale trenului si cum se pot remedia aceste probleme, dar si un sistem de teletransmisie de date. Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încat, atunci cand trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiza amanuntita a defectiunilor trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi tine doar de latura tehnica a trenului si nu vizeaza furnizarea de internet gratuit pentru calatori.
Trenurile CAF au un sistem performant de informare a publicului calator (indicatoare frontale si laterale pentru vizualizarea directiei de mers a trenului), semnalizari suplimentare acustice si video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilatie fortata în vagoanele de pasageri precum si geamuri rabatabile.