Data: 16.07.2012
16 Iulie 2012.
Prelungire Linia 4 de metrou pe tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu.
In data de 12 iulie 2012, Propunerea Finala a Proiectului in valoare de 10 milioane CHF, fara TVA, propus spre finantare de catre S.C. Metrorex S.A., a fost aprobata de catre Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederatiei Elvetiene, contributia partii elvetiene fiind de 8,5 milioane CHF.
Actiunea se circumscrie masurilor cuprinse in Acordul-cadru incheiat intre Consiliul Federal Elvetian si Guvernul României privind implementarea Programului de cooperare elvetiano-român pentru reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la data de 7 septembrie 2010.
In cadrul acordului mai sus mentionat, S.C. Metrorex S.A. a depus Proiectul privind realizarea „Studiului de pre-fezabilitate (SPF) si a studiului de fezabilitate (SF) pentru constructia Liniei 4 de metrou: Lac Straulesti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu”.
In cadrul Proiectului, concomitent cu elaborarea Studiului de pre-fezabilitate (SPF) si a Studiului de fezabilitate (SF), se are de asemenea in vedere realizarea a doua studii:
- privind transportul multimodal in municipiul Bucuresti ce va evidentia impactul asupra transportului de suprafata a Liniei 4 de metrou si
- privind cresterea traficului pe Linia 4 de metrou, precum si incheierea unui parteneriat institutional intre S.C. Metrorex S.A si companii de transport public din Elvetia. In conformitate cu prevederile Acordului-cadru bilateral dintre Elvetia si România, urmeaza ca in perioada urmatoare sa fie semnat Acordul de Proiect.
„Odata cu elaborarea documentatiilor tehnico-economice necesare promovarii acestui proiect, S.C. Metrorex S.A trece la o noua etapa in procesul de dezvoltare a retelei de metrou si anume acela de extindere a Liniei 4, pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, iar la finalizarea acestuia si conectarea cu linia de legatura a metroului cu Aeroportul International Otopeni, Municipiul Bucuresti va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport la conexiunile cu cele doua aeroporturi - Otopeni si Baneasa - si cele patru gari de cale ferata: Baneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu” precizeaza Gheorghe Udriste – Director General al S.C. Metrorex S.A Bucuresti.