Data: 12.07.2012
12 Iulie 2012.
Semnarea contractului de executie a lucrarilor pentru extinderea retelei de metrou pe Tronsonul Parc Bazilescu – Laminorului – Lac Straulesti.
S.C. METROREX S.A. a semnat astazi, 12.07.2012, contractul de executie a lucrarilor pentru extensia retelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu – Lac Straulesti aferent obiectivului de investitii Magistrala 4, Racordul 2. Lucrarile care fac obiectul contractului cuprind atat realizarea elementelor de structura, respectiv constructii tunele, galerii, statii, depou de metrou, terminal multimodal, Park & Ride, cat si instalatiile aferente in vederea punerii in functiune cu calatori a noului tronson.
Ofertantul declarat castigator in cadrul procedurii de licitatie deschisa organizata de S.C. METROREX S.A. este constituit sub forma unei asocieri avand urmatorii membri: ASTALDI S.p.A. – Lider Asociere, S.C. SOMET S.A., S.C. TIAB S.A. si S.C. UTI CONSTRUCTION & FACILITY MANAGEMENT S.A.
Valoarea contractului este de 714.731.097 lei, exclusiv TVA, finantarea urmand a fi asigurata prin alocatii de la bugetul de stat.
Durata asumata prin contract pentru executia si finalizarea lucrarilor este de 30 luni.
Contractul care va fi atribuit inglobeaza totalitatea lucrarilor necesare pentru extinderea retelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu doua noi statii, fiind prevazute in acest sens lucrarile de structura tunel (1,3 km), structura aferenta celor 2 statii (Laminorului si Lac Straulesti), depou de metrou, terminal multimodal si Park & Ride precum si principalele dotari cu instalatiile si echipamentele necesare pentru punerea in functiune cu calatori a obiectivului. Se urmareste realizarea unui sistem de transport integrat si neconcurential prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Straulesti in ideea de a stimula renuntarea benevola la folosirea automobilelor personale in favoarea transportului public in comun pentru deplasarile intraurbane si urbane. In acest sens s-a prevazut amenajarea terenurilor la suprafata prin realizarea unui Nod intermodal in Zona Lac Straulesti – parcare si autogara (Park & Ride Straulesti) pentru calatorii din zona periurbana de nord-vest a capitalei.
Zona pentru care se prevede extensia retelei de metrou este intr-o puternica dezvoltare urbanistica, necesitatile de asigurare a transportului public fiind intr-o continua crestere.
Pe langa proiectele care vizeaza dezvoltarea zonei s-a avut in vedere si dezvoltarea viitoare a localitatilor limitrofe Bucurestiului din zona de Nord, dintre care cele mai importante fiind Mogosoaia, Buftea si Chitila. Dupa cum s-a constatat din statistici, aceste localitati au cunoscut in ultimii 10 ani o dezvoltare accelerata, atat pe plan socio-economic, cat si din punct de vedere al populatiei si al fondului funciar.
Proiectul a avut in vedere faptul ca DN 1A reprezinta o importanta cale de penetratie in Bucuresti, considerandu-se necesar sa se realizeze o parcare pentru cei care doresc sa-si continue calatoria spre oras cu metroul (conceptul Park & Ride).
In aceeasi incinta va fi amenajat si terminalul intermodal pentru autobuze si microbuze (autogara) destinat calatorilor care vor sa utilizeze mijloacele de transport in comun orasenesc – RATB si METROU.
Prin modul in care a fost conceput proiectul este prevazuta posibilitatea extensiei liniei respective cu alte statii spre zona de nord-vest, inspre localitatile Mogosoaia si Buftea.
Totodata Metrorex pregateste si urmeaza sa elaboreze studiul de fezabilitate care vizeaza extinderea liniei 4 de metrou de la statia Gara de Nord la statia Gara Progresu, realizandu-se astfel o legatura directa de tip metrou intre nord-vestul si sudul capitalei.