Data: 30.09.2011
30 septembrie 2011.
Metrorex contracteaza servicii de consultanta, proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari aferent proiectului pentru Linia 6 de metrou „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti” La data de 30 septembrie 2011 au fost depuse ofertele pentru contractarea serviciilor de consultanta, proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari aferent proiectului pentru Linia 6 de metrou „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti”. In prima etapa de licitare, au fost calificate pe lista scurta :
1. SYSTRA SA Franta & S.C. PROIECT BUCURESTI S.A.Romania;
2. Consortiul PADECO Japonia in Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia & S.C. METROUL S.A. Romania;
3. SNC LAVALIN Romania S.A. & TRACTEBEL ENGINEERING SA Romania & LOUIS BERGER Franta;
4. INGEROP INTERNATIONAL Franta & INGEROSEC CORPORATION Japonia & HIGH-POINT REDEL Anglia & S.C. IPTANA S.A. Romania & SALFO and ASSOCIATES Ltd Grecia;
5. IDOM INGENIERIA Y CONSULTORIA SA Spania.
La 30 septembrie 2011, data de depunere a ofertelor finale s-au prezentat :
1. Consortiul PADECO Japonia in Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia &S.C. METROUL S.A. Romania, S.C. SENECA GROUP INTERNATIONAL S.R.L, SYSTRA FRANTA S.A.
2. Consortiul INGEROP INTERNATIONAL Franta & INGEROSEC CORPORATION Japonia & HIGH-POINT REDEL Anglia & S.C. IPTANA S.A. Romania & SALFO.
La sfarsitul perioadei de evaluare a ofertelor tehnice (cca o luna de zile) si urmare avizarii de catre Agentia Guvernamentala Japoneza JICA a tuturor actiunilor realizate, Metrorex va derula negocierile cu consultantul clasat pe primul loc, in vederea perfectarii formei finale a contractului.
Obiectivul activitatii Consultantului este de a oferi Beneficiarului servicii de consultanta tehnica, economica, servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor echipamentelor si produselor pe perioada garantiei, pentru implementarea cu succes a proiectului atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat in conditiile asigurarii standardelor de calitate.
Durata contractului de consultanta este de cca 115 luni de la semnare si pana la finalizarea proiectului iar valoarea estimata este de cca 60 de milioane Euro.
Scopul proiectului„Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni – Bucuresti” este acela de a raspunde cererii in crestere pentru transport in Bucuresti si zona de nord, prin dezvoltarea unui sistem de transport rapid intre Aeroportul International Henri Coanda Otopeni si Municipiul Bucuresti, contribuind astfel la dezvoltarea economiei regionale si la imbunatatirea mediului urban prin reducerea congestionarii traficului rutier, a accidentelor in trafic si poluarii aerului.
Prin realizarea si punerea in functiune a noii linii de metrou se vor asigura conditii sporite pentru rezolvarea problemelor de transport public in zona de nord a Municipiului Bucuresti si o legatura directa intre cele doua mari moduri de transport, cel pe calea ferata prin statiile CF Gara de Nord, Gara Basarab si Gara Baneasa si cel pe calea aerului prin aeroporturile internationale Aurel Vlaicu Baneasa si Henri Coanda Otopeni.
In viitor prin dezvoltarea Liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresu se va realiza una dintre cele mai importante diametrale de transport cu metroul intre zonele de nord si sud ale capitalei.
Linia 6 de metrou va face legatura cu reteaua actuala de metrou, printr-o ramificatie la actuala Linie 4, in zona statiei de metrou 1Mai, ruta plasandu-se din zona respectiva catre Piata Presei Libere de-a lungul traseului DN1, pana la Aeroportul Henri Coanda Otopeni.
Investitia va fi realizata dintr-un credit garantat de stat, acordat de Guvernul Japoniei prin Agentia Guvernamentala Japoneza JICA si din contributii locale ale Guvernului Romaniei, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Se estimeaza ca Linia 6 de metrou va deveni operationala in cca 5 ani de zile dupa inceperea lucrarilor, previzionat a demara in partea a doua a anului 2012 si inceputul anului 2013.